Telewizja Polska dalej chce emitować reklamy, szykuje się na różne warianty ustawy medialnej
Telewizja Polska zaprzeczyła informacji, jakoby przygotowywała własny projekt nowelizacji ustawy medialnej. Nadawca zapewnia, że chce być nadal obecna na rynku reklamowym, natomiast prowadzone teraz analizy mają przygotować spółkę na możliwe zmiany wynikające z wprowadzenia nowej ustawy o mediach publicznych.
W weekend „Fakt” podał, że w Telewizji Polskiej potajemnie przygotowywany jest projekt tzw. dużej nowelizacji ustawy medialnej, znacząco odmienny od projektu opracowywanego przez zespół posłów PiS pod kierownictwem wiceministra kultury Krzysztofa Czabańskiego. Według informacji gazety TVP chciałaby, żeby w zamian za rezygnację z emisji reklam otrzymywała środki z opłaty uiszczanej przez nadawców komercyjnych.
W poniedziałek tym doniesieniom zaprzeczyło centrum informacji Telewizji Polskiej, podkreślając, że publiczny nadawca nie prowadzi prac nad alternatywnym projektem ustawy medialnej. - Prace analityczne prowadzone w TVP mają na celu jedynie przygotowanie spółki na różne scenariusze zmian organizacyjnych i finansowych, które możliwe będą po wejściu w życie nowej ustawy, opracowywanej przez zespół pod kierownictwem Krzysztofa Czabańskiego - stwierdziło centrum w oświadczeniu przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl.
TVP deklaruje, że jest i zamierza być nadal ważnym uczestnikiem rynku reklamowego i nie prowadzi żadnych działań, które skutkowałyby ograniczeniem jej działalności w zakresie sprzedaży czasu reklamowego czy ofert sponsoringowych. - Powielane informacje o rzekomych planach redukcji czasu reklamowego, czy zaprzestaniu sprzedaży reklam oburzają nas tym bardziej, że mogą zmniejszyć zaufanie do telewizji publicznej naszych kluczowych partnerów - domów mediowych i reklamodawców - napisano w oświadczeniu.
Projekt nowelizacji ustawy medialnej przygotowany przez zespół Krzysztofa Czabańskiego zmieni zasady funkcjonowania i finansowania mediów publicznych. Powołana zostanie Rada Mediów Narodowych i wprowadzona powszechna opłata audiowizualna doliczana do rachunku za prąd.
Projekt miał trafić do Sejmu w zeszłym tygodniu. W poniedziałek Polska Agencja Prasowa, powołując się na swoje źródła w PiS, podała, że zostanie zgłoszony pod koniec kwietnia lub na początku maja.
Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska dalej chce emitować reklamy, szykuje się na różne warianty ustawy medialnej