T-Mobile z 15,73 mln klientów i spadkiem wpływów, Jump przyciąga użytkowników z innych sieci
Na koniec września operator telekomunikacyjny T-Mobile Polska miał 15,73 mln klientów, więcej niż kwartał i rok wcześniej, m.in. dzięki wprowadzeniu taryf Jump. W III kwartale br. wpływy spółki wyniosły 1,62 mld zł, a zysk operacyjny EBITDA - 624 mln zł.
Liczba klientów T-Mobile Polska na koniec września była o wyższa 0,3 proc. niż kwartał wcześniej i o 0,4 proc. niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 50-60 tys. użytkowników. Zarówno w skali kwartału, jak i roku ubyło klientów ofert abonamentowych, a przybyło tych korzystających z usług prepaidowych.
Operator podkreśla pozytywny wpływ, jaki na jego wyniki miały taryfy Jump z internetem LTE, wprowadzone do sprzedaży w czerwcu br. (więcej na ten temat). Dzięki nim liczba klientów przenoszących numer do T-Mobile z konkurencyjnych sieci w III kwartale wzrosła o około 45 proc. w skali roku, a wskaźnik rezygnacji dla klientów abonamentowych zmalał o 0,1 pkt proc., do 1 proc. (dla całej bazy klientów wynosił 2,2 proc., o 0,4 pkt proc. mniej niż przed rokiem).
Wpływy T-Mobile Polska w III kwartale br. wyniosły 1,62 mld zł, o 2,7 proc. mniej niż rok wcześniej i o 6,4 proc. więcej niż kwartał wcześniej. Zysk operacyjny EBITDA osiągnął wartość 624 mln zł, o 1 proc. więcej w skali roku i 5,9 proc. więcej w skali kwartału, natomiast marża EBITDA wyniosła 38,5 proc., o 1,4 pkt proc. więcej niż przed rokiem i 0,2 pkt proc. mniej niż kwartał wcześniej
Dołącz do dyskusji: T-Mobile z 15,73 mln klientów i spadkiem wpływów, Jump przyciąga użytkowników z innych sieci