Szybki wzrost na europejskim rynku reklamy w wideo online
Do 2012 roku europejski rynek reklamy w klipach wideo online będzie rozwijał się szybciej niż bardziej dojrzały rynek amerykański.
Wydatki na reklamę w internetowych klipach wideo w Europie zwiększą się w latach 2008 - 2012 z 200 milionów do 2,46 miliarda dolarów - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer, powołując się na prognozę firmy badawczej ABI Research.
Według analityków z ABI Research, tak wysoki wzrost zostanie uzyskany głównie dzięki coraz większej dostępności szerokopasmowych połączeń internetowych w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech oraz krajach skandynawskich.
Obecnie największym europejskim rynkiem wideo online jest Wielka Brytania. Z danych firmy badawczej Nielsen Online wynika, że we wrześniu zeszłego roku z serwisów telewizyjnych, wideo i filmowych korzystało blisko 21 milionów Brytyjczyków. To o 28 procent więcej niż rok wcześniej. W tym samym okresie ilość czasu przeznaczanego na tego typu strony zwiększyła się aż o 91 procent.
Z kolei w styczniu bieżącego roku pięć z dziesięciu najszybciej rozwijających się na rynku brytyjskim stron z kategorii społecznych mediów, stanowiły serwisy wideo. Każdy z nich w ciągu poprzednich dwunastu miesięcy zanotował trzycyfrowy wzrost liczby odwiedzających.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Szybki wzrost na europejskim rynku reklamy w wideo online