“Szpilki na Giewoncie” biją konkurencję, ale straciły widzów
Drugi sezon serialu „Szpilki na Giewoncie” ogląda mniej widzów niż śledziło pierwszą serię, ale produkcja wygrywa z propozycjami konkurentów Polsatu i poprawia wyniki stacji w porównaniu do ub.r.
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl, trzy pierwsze odcinki drugiej serii „Szpilek na Giewoncie” obejrzało w Polsacie średnio 2,51 mln osób, a udział stacji w rynku wyniósł 21,62 proc. w grupie 4+ oraz 24,24 proc. w grupie 16-49. Serial nadawany jest w czwartki o 22.00.
Przed rokiem kanał miał w tym paśmie 2,08 mln widzów oraz odpowiednio 18,42 proc. i 20,13 proc. udziału. Natomiast pierwsze trzy epizody pierwszej edycji “Szpilek” pokazane we wrześniu ub.r. cieszyły się nieco większą popularnością – oglądało je 2,68 mln widzów przy udziałach wynoszących 24,58 proc. oraz 26,66 proc.
Polsat jest w czasie emisji serialu zdecydowanym liderem pasma zarówno w grupie 4+ jak i wśród widzów między 16 a 49 rokiem życia. Na drugim miejscu jest TVP 1, nadająca wtedy “Sprawę dla reportera” i filmy fabularne, a jej udział wśród wszystkich widzów wynosi 13,81 proc. Dalej plasują się TVN (filmy; 12,07 proc.) i TVP 2 (“Dr. House”, “Instynkt”, “Siostra Jackie”; 10,26 proc.).
Dane telemetryczne pokazują, że „Szpilki na Giewoncie” oglądają głównie kobiety, osoby po 30. roku życia oraz mieszkańcy miast.
Widownia “Szpilek na Giewoncie” odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
24-02-2011 | 2 595 320 | 20,73% | 23,71% |
03-03-2011 | 2 400 626 | 21,81% | 24,64% |
10-03-2011 | 2 542 576 | 22,43% | 24,43% |
Średnia | 2 512 841 | 21,62% | 24,24% |
Oglądalność konkurencji w czasie emisji serialu
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
Polsat – Szpilki... | 2 512 841 | 21,62% | 24,24% |
TVP 1 | 1 592 745 | 13,81% | 10,62% |
TVN | 1 392 806 | 12,07% | 13,26% |
TVP 2 | 1 183 152 | 10,26% | 10,09% |
Profil widowni “Szpilek na Giewoncie"
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 34,54% | 72 |
Kobiety | 65,46% | 126 | |
Wiek | 4-9 | 2,62% | 44 |
10-15 | 2,60% | 38 | |
16 - 19 | 4,01% | 72 | |
20 - 24 | 5,74% | 73 | |
25 - 29 | 8,37% | 94 | |
30 - 34 | 8,56% | 103 | |
35 - 39 | 9,32% | 126 | |
40 - 44 | 7,02% | 109 | |
45 - 49 | 9,58% | 139 | |
50 - 54 | 12,84% | 160 | |
55 - 59 | 8,89% | 115 | |
60+ | 20,44% | 101 | |
Wlk. miasta | Wieś | 33,84% | 86 |
< 50 tys. | 26,38% | 110 | |
50-100 tys. | 9,72% | 113 | |
100-200 tys. | 9,89% | 122 | |
> 200 tys. | 20,18% | 100 | |
Zawód | Top management | 9,28% | 107 |
Pracownicy średniego szczebla | 20,42% | 136 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 21,13% | 106 | |
Emeryci | 28,78% | 112 | |
Inni | 20,38% | 66 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 46,15% | 102 |
Średnie | 34,97% | 118 | |
Wyższe | 13,66% | 109 | |
Inne | 5,23% | 41 |
Dołącz do dyskusji: “Szpilki na Giewoncie” biją konkurencję, ale straciły widzów