Supermercato24 przejmuje Szopi.pl, wprowadzi je w kolejnych miastach
Włoski e-sklep spożywczy Supermercato24 przejął właściciela platformy Szopi.pl, dostarczającej zakupy ze sklepów stacjonarnych. Serwisy mają zostać zintegrowane na początku przyszłego roku, a oferta Szopi.pl pojawi w kolejnych miastach.
Supermercato24 kupiło 100 proc. udziałów spółki On Demand, do której należy Szopi.pl. Transakcja została już sfinalizowana, firmy nie podają jej wartości.
Zaznaczono natomiast, że założyciele Szopi.pl pozostaną w strukturach połączonych spółek. Mają zajmować się działalnością operacyjną i rozwojem biznesu.
Dla Supermercato24 przejęcie Szopi.pl oznacza wejście na polski rynek i początek ekspansji międzynarodowej. Firma zapowiadała to od połowy br., kiedy jako menedżerkę odpowiadającą za nasz rynek zatrudniła Annę Podkowińską, wcześniej związaną m.in. z Burda International Polska i Trader.com.
- To wielka przyjemność powitać Szopi.pl w zespole Supermercato24. Wspólnie dzielimy przekonanie, że największą korzyścią dla naszych klientów jest rozwijająca się sieć współpracujących z nami sklepów i sieci handlowych oraz jakość naszych usług. Jesteśmy pewni, że połączenie naszych doświadczeń i potencjału pozwoli nam na rozwinięcie naszego biznesu w Polsce znacznie szybciej i efektywniej - komentuje Podkowińska.
Supermercato24 oferuje we Włoszech dostawy zamówionych w internecie zakupów z wielu sklepów spożywczych, z uwzględnieniem promocji. Pracownik realizujący dostawę odbiera wybrane produkty ze sklepu i dostarcza je na wskazany adres tego samego dnia. Ponadto może skontaktować się z klientem i zaproponować mu zamienniki w przypadku brakujących produktów. Oferta serwisu jest dostępna w ponad 30 miastach.
W firmę zainwestowało kilka funduszy venture capital: FII Tech Growth, 360 Capital oraz Innogest.
Szopi.pl w czterech miastach. Wpływy mocno w górę, strata w dół
Platforma Szopi.pl działa na podobnych zasadach jak Supermercato24. Współpracuje z czołowymi sieciami dyskontów i supermarketów (m.in. Carrefour, Auchan, Biedronka czy Lidl).
Firma działa od trzech lat, obecnie oferuje usługi w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu oraz Poznaniu. Dotychczas zrealizowała ponad 100 tys. zamówień. Po przejęciu przez Supermercato24 ma wystartować w kolejnych miastach.
- Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że staliśmy się częścią rodziny Supermercato24. Teraz wspólnie możemy opracować nową i ulepszoną ofertę dla naszych polskich klientów, bazując na doświadczeniu obu zespołów, kontaktach z partnerami oraz technologii - zapowiada Zbigniew Płuciennik, założyciel Szopi.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W ub.r. właściciel Szopi.pl zanotował 873,4 tys. przychodów sprzedażowych i 1,21 mln zł straty netto, natomiast rok wcześniej przy 434,1 tys. zł wpływów miał 2,67 mln zł straty netto.
Koszty operacyjne firmy zwiększyły się minimalnie (z 3,11 do 3,12 mln zł), z czego wydatki na usługi obce poszły w górę z 611,7 tys. zł do 1,13 mln zł, a na wynagrodzenia zmalały z 2,25 do 1,84 mln zł. O dużym spadku straty netto przesądziło 1,03 mln wpływów zł z aktualizacji wartości aktywów niefinansowych (w 2017 roku nie zanotowano żadnych takich przychodów).
Na koniec ub.r. do Zbigniewa Płuciennika należało 39,3 proc. udziałów spółki. 18,4 proc. miała członek zarządu Irena Kaczor, 35,1 proc. - firma Impera Alfa, a pozostałe 7,2 proc. - dwie inne udziałowczynie.
Dołącz do dyskusji: Supermercato24 przejmuje Szopi.pl, wprowadzi je w kolejnych miastach
Sei molto inteligenta:),