„Szkoła” hitem TVN. Powstanie drugi sezon
Nowy serial paradokumentalny TVN „Szkoła” ogląda średnio milion osób. Produkcja podniosła udziały stacji względem ub.r. i dała jej pozycję lidera rynku. - „Szkoła” na pewno wróci wiosną - zapowiada Bogdan Czaja, wiceszef programowy TVN.
„Szkoła” to serial scripted-docu, który skupia się na życiu uczniów klas gimnazjalnych i licealnych, a stałymi bohaterami produkcji są nauczyciele, których grają aktorzy z krakowskich teatrów. TVN pokazuje go w dni powszednie o godz. 15.00, począwszy od 1 września br.
Do 29 października br. średnia widownia nowej produkcji wyniosła 1,01 mln osób. Przełożyło się to na 16,60 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 19,70 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement. Do tej pory największą widownię zgromadził odcinek scripted-docu nadany 21 października br., który oglądało 1,27 mln osób.
Pięć topowych odcinków „Szkoły”
Data |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
2014-10-21 |
1 274 522 |
19,30% |
21,00% |
2014-10-22 |
1 221 730 |
17,10% |
18,90% |
2014-09-23 |
1 218 064 |
17,60% |
21,20% |
2014-10-24 |
1 151 826 |
17,20% |
23,10% |
2014-10-14 |
1 144 150 |
16,50% |
18,50% |
W analogicznym okresie ub.r. TVN o godz. 15.00 emitował „Ukrytą prawdę”. Oglądalność tego serialu była niższa od widowni „Szkoły”, bo wyniosła 862 tys. widzów, co przekładało się odpowiednio na 15,05 proc. i 16,41 proc. udziału (dane dla okresu od 2 września do 24 października ub.r.; więcej na ten temat).
Z danych wynika, że TVN w paśmie emisji „Szkoły” (od godz. 15.00 do 15.55) jest liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajmuje Polsat, emitujący wówczas serial paradokumentalny „Dzień, który zmienił moje życie” i „Wydarzenia”, co daje mu 14,72 proc. udziału. Dalej z głównych czterech nadawców plasują się: TVP1 (gł. „Wiadomości”, „Pogoda”, „Klan” i „Okrasa łamie przepisy”; 7,36 proc.) oraz TVP2 („Rodzinka.pl” i inne programy; 3,95 proc.). Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej trzecie miejsce wśród tzw. „wielkiej czwórki” zajmuje Dwójka, a Jedynka jest czwarta.
Oglądalność paradokumentu na tle konkurencji
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
TVN (pasmo od godz. 15.00 do 15.55) |
972 789 |
15,91% |
18,95% |
Polsat |
900 096 |
14,72% |
16,40% |
TVP1 |
450 386 |
7,36% |
4,61% |
TVP2 |
241 489 |
3,95% |
4,65% |
TVN jest bardzo zadowolony z oglądalności serialu. - „Szkoła” nie tylko bardzo poprawiła wyniki pasma o 15:00, ale zmieniła obraz całego popołudnia, przyciągając widzów do TVN w pasmach access prime-time’owych. Myślę, że dobre wyniki „Rozmów w toku” i „Ukrytej prawdy” w sezonie jesiennym w jakiejś mierze zawdzięczamy również sukcesowi „Szkoły” - mówi Wirtualnemedia.pl Bogdan Czaja, zastępca dyrektora programowego TVN. Zapowiada, że drugi sezon produkcji widzowie TVN zobaczą wiosną. Na razie - do końca jesiennego sezonu - oglądać będzie można pierwszą serię.
„Szkoła” realizowana jest przez krakowski oddział TVN, który wcześniej odpowiadał m.in. za „W11” i „Detektywów”, a obecnie produkuje też „Szpital”. Producentką serialu jest Krystyna Lasoń (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: „Szkoła” hitem TVN. Powstanie drugi sezon