SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sylwester:TVP2 przed Polsatem, słaby wynik TVN

Sylwestrowe zabawy pod gołym niebem transmitowane przez TVP2 i Polsat cieszyły się dużym zainteresowaniem widzów. Imprezę Dwójki z Wrocławia śledziło średnio 3,6 mln osób, koncert Polsatu z Warszawy oglądało średnio 3,1 mln widzów. W ostatni wieczór roku największą oglądalność miało jednak "Ranczo" TVP1.

"Sylwester jasny od gwiazd" transmitowany przez TVP2 od 20.40 miał średnio 30,48 proc. udziału w grupie 4+ - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Natomiast "Sylwestrowa moc przebojów" Polsatu zanotowała udziały na poziomie 25,55 proc. Obie imprezy zgromadziły największą widownię w paśmie 22.40 - 0.30. Dwójkę śledziło wówczas 4,3 mln widzów (34,5 proc. udziału), a Polsat 3,7 mln osób (29,6 proc. udziału).

Data Start AMR SHR % SHR % (16-49)

Sylwester jasny od gwiazd - TVP2

01-01 23:41:33 584331 9,03% 9,26%
31-12 24:38:25 3262428 30,87% 34,47%
31-12 22:42:38 4357775 34,50% 35,95%
31-12 20:40:03 4287041 30,72% 31,30%
średnio
3672375 30,48% 31,05%

Sylwestrowa moc przebojów - Polsat

01-01 02:00:00 1517606 24,39% 25,36%
31-12 24:51:56 2181713 25,64% 26,86%
31-12 22:49:22 3696765 29,60% 31,35%
31-12 21:28:12 3434763 25,08% 27,57%
31-12 20:00:12 2953972 20,71% 24,67%
średnio
3149798 25,55% 28,08%

W kulminacyjnym momencie między 23.55 a 0.10 stacje te miały odpowiednio 40,1 proc.(TVP2) i 30,2 proc. (Polsat) udziału w rynku. Widzowie śledzili także TVP1 (9,37 proc. udziału). Poza peletonem z udziałem 2,65 proc. znalazł się TVN.

Największy udział w rynku 31 grudnia miała Jedynka (23,62 proc. udziału), która nadała między innymi "Ranczo" (5,2 mln widzów; 36,24 proc. udziału) i "Szopkę noworoczną" (2,86 mln widzów i 25,6 proc. udziału). Druga z 22,52 proc. udziału była Dwójka, która poza sylwestrem z Wrocławia pokazała "Barwy szczęścia" (3,86 mln widzów i 27,17 proc. udziału). Trzecia pozycja z 17,71 proc. dziennego udziału przypadła Polsatowi, zaś dopiero czwarta TVN (10,25 proc. udziału).

grupa 4+ 2008-12-31 2009-01-01
stacja Shr% shr%
TVP1 23,62% 25,20%
TVP2 22,52% 16,18%
Polsat 17,71% 13,86%
TVN 10,25% 15,10%

Pierwszego dnia 2009 roku dużym zainteresowaniem widzów cieszyły się teleturniej "Jaka to melodia?" ( 7 mln widzów i 42,2 proc. udziału w rynku), seriale "Klan"(6,4 mln) oraz "Plebania" (5,8 mln).

Opis Stacja Data Start AMR SHR %
JAKA TO MELODIA ? TVP1 01-01 18:12:39 7052683 42,29%
KLAN TVP1 01-01 17:21:40 6447979 39,92%
TELEEXPRESS TVP1 01-01 17:00:00 6274102 39,28%
PLEBANIA TVP1 01-01 17:47:32 5786025 35,80%
RANCZO TVP1 31-12 20:29:49 5169550 36,24%
WIADOMOSCI TVP1 01-01 19:30:02 4983053 28,23%
FAKTY TVN 01-01 19:00:04 4686224 27,15%
SPORT TVP1 31-12 19:58:40 4472551 31,13%
SYLWESTER JASNY OD.. TVP2 31-12 22:42:38 4357775 34,50%
LONDYNCZYCY TVP1 01-01 20:06:10 4356519 24,81%
SMURFS TVP1 01-01 19:00:00 4315747 24,99%
SWIAT WEDLUG KIEPSKICH Polsat 01-01 19:17:23 4095766 23,19%
SZAMPANSKIE PRZEBOJE TVP2 31-12 19:09:17 3971740 27,56%
DZUNGLA TVP2 01-01 16:02:03 3894190 25,48%
BARWY SZCZESCIA TVP2 31-12 20:07:42 3861857 27,17%
SYLWESTROWA MOC.. Polsat 31-12 22:49:22 3696765 29,60%
FAMILIADA TVP2 01-01 14:03:55 3609664 25,95%
NOWA POLICYJNA... TVP1 01-01 20:53:37 3491161 23,21%
TURNIEJ CZTERECH SKOCZNI TVP1 01-01 13:21:09 3418951 24,76%
ZA CIOSEM Polsat 01-01 20:05:55 3377329 19,74%

Z danych AGB Nielsen Media Research wynika, że pierwszy dzień nowego roku skłonił do większej konsumpcji telewizji niż jakiekolwiek inne dni wolne. 31 grudnia 2007 roku statystyczny Polak spędził przed telewizorem średnio 5 godzin i 1 minutę (czyli o 9 minut krócej niż rok temu), 1 stycznia - 6 godzin i 5 minut (o 14 minut dłużej niż rok temu). Porównując rosnący trend konsumpcji telewizyjnej pierwszego dnia roku przez ostatnie lata, najdłużej statystyczny Polak oglądał telewizję 1 stycznia 2004 rok (6 godzin i 10 minut), najkrócej 1 stycznia 2001 roku (5 godzin i 48 minut).

Dane firmy OBOP dotyczące tego okresu tylko na WM EXTRA.

Dołącz do dyskusji: Sylwester:TVP2 przed Polsatem, słaby wynik TVN

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl