„Świat Wiedzy” na czele. „Newsweek Historia” wyprzedził „W Sieci Historii”
W lipcu br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych na pierwsze miejsce awansował „Newsweek Historia”.
Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w lipcu 2015 roku wyniosła 110 433 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku była ona wyższa o 4,77 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się w skali roku o 25,23 proc. i wyniósł 70 494 egz.
Trzecie miejsce zajął miesięcznik „21. Wiek” (Amconex). Pismo to zanotowało największy spadek sprzedaży ogółem w zestawieniu pism popularnonaukowych i historycznych, wynoszący 28,45 proc. do poziomu 6 649 egz.
Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie na pozycję lidera awansował „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska). Jego sprzedaż ogółem wyniosła 24 960 egz., po spadku o 9,64 proc.
Zaś na drugie miejsce spadł magazyn „W Sieci Historii” (Fratria), którego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zmalała o 23,84 proc. do 22 862 egz.
ZKDP | lipiec | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy | 159 977 | 110 433 | 110 433 | 159 973 | 105 410 | 105 410 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 133 115 | 70 860 | 70 494 | 166 970 | 94 327 | 94 277 |
21. Wiek | 13 040 | 6 649 | 6 649 | 20 962 | 9 293 | 9 293 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Newsweek Polska Historia | 44 990 | 25 056 | 24 960 | 59 998 | 27 623 | 27 623 |
W Sieci Historii | 59 228 | 22 892 | 22 862 | 59 939 | 30 118 | 30 018 |
W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. wszystkie pisma popularnonaukowe i historyczne odnotowały wzrosty sprzedaży ogółem, a najwięcej w tym ujęciu zyskał „Focus” - było to 29,73 proc.
ZKDP | 2015 | |||||
Wirtualnemedia.pl | lipiec | czerwiec | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy | 159 977 | 110 433 | 110 433 | 159 986 | 100 202 | 100 202 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 133 115 | 70 860 | 70 494 | 110 020 | 54 854 | 54 338 |
21. Wiek | 13 040 | 6 649 | 6 649 | 12 851 | 6 204 | 6 204 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Newsweek Polska Historia | 44 990 | 25 056 | 24 960 | 45 996 | 20 572 | 20 478 |
W Sieci Historii | 59 228 | 22 892 | 22 862 | 60 734 | 21 338 | 21 308 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Świat Wiedzy” na czele. „Newsweek Historia” wyprzedził „W Sieci Historii”