„Świat Wiedzy” i „Newsweek Historia” na czele miesięczników popularnonaukowych i historycznych
W październiku ub.r. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych na pierwsze miejsce awansował „Newsweek Historia”.
Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w październiku 2015 roku wyniosła 114 038 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku była ona niższa o 3,28 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zwiększył się o 2,93 proc. do 64 057 egz.
Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie z miejsca trzeciego na pozycję lidera awansował magazyn „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska). Jego sprzedaż ogółem wyniosła 27 314 egz., po wzroście o 13,95 proc. - największym w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych.
Na drugie miejsce spadł miesięcznik „W Sieci Historii” (Fratria), którego sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 26 195 egz. (obniżyła się ona o 19,32 proc.).
Zaś z drugiej na trzecią pozycję spadł magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego średni wynik sprzedażowy w październiku ub.r. wyniósł 20 187 egz., po stracie o 23,79 proc. - największym w rankingu pism popularnonaukowych i historycznych.
ZKDP | październik | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy | 159 988 | 114 038 | 114 038 | 164 952 | 117 905 | 117 905 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 100 000 | 64 573 | 64 057 | 120 790 | 62 285 | 62 235 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Newsweek Polska Historia | 42 990 | 27 408 | 27 314 | 54 992 | 23 971 | 23 971 |
W Sieci Historii | 57 880 | 26 225 | 26 195 | 59 998 | 32 579 | 32 469 |
Focus Historia | 38 000 | 20 187 | 20 187 | 47 000 | 26 489 | 26 489 |
W październiku ub.r. w porównaniu do września ub.r. największym wzrostem sprzedaży ogółem wśród pism popularnonaukowych i historycznych, wynoszącym 6,21 proc., pochwalić się mógł magazyn „W Sieci Historii”. Z kolei w tym ujęciu najwięcej stracił „Świat Wiedzy” - było to 6,50 proc.
ZKDP | 2015 | |||||
Wirtualnemedia.pl | październik | wrzesień | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy | 159 988 | 114 038 | 114 038 | 169 994 | 121 969 | 121 969 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 100 000 | 64 573 | 64 057 | 125 000 | 62 701 | 62 335 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Newsweek Polska Historia | 42 990 | 27 408 | 27 314 | 43 965 | 26 634 | 26 547 |
W Sieci Historii | 57 880 | 26 225 | 26 195 | 57 900 | 24 693 | 24 663 |
Focus Historia | 38 000 | 20 187 | 20 187 | 39 010 | 20 463 | 20 463 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Świat Wiedzy” i „Newsweek Historia” na czele miesięczników popularnonaukowych i historycznych