„Świat się kręci” zyskał 100 tys. widzów, ale i tak przegrywa z konkurencją
Nowy sezon programu „Świat się kręci” ogląda średnio 1,15 mln osób, o 100 tys. widzów więcej niż w analogicznym okresie rok temu. TVP1 w czasie jego emisji przegrywa jednak walkę o widza z głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od 31 sierpnia do 21 października br. średnia oglądalność nadawanego w TVP w dni powszednie programu „Świat się kręci” wyniosła 1,15 mln osób. Przełożyło się to na 9,64 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 5,04 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
W analizowanym okresie najwięcej widzów zgromadziło premierowe wydanie z 19 października br., które zainteresowało 1,43 mln osób.
Trzy topowe wydania programu „Świat się kręci”
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | |
Data | AMR | SHR% |
19-10-2015 | 1 431 656 | 10,49% |
12-10-2015 | 1 431 637 | 10,76% |
15-10-2015 | 1 413 338 | 10,33% |
W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. „Świat się kręci” zyskał 100 tys. widzów, ale spadł jego udział w rynku telewizyjnym w grupie 16-49. Wówczas talk-show gromadził bowiem średnio 1,05 mln oglądających, co przekładało się na odpowiednio 8,88 proc. oraz 5,37 proc. udziału.
TVP1 w czasie nadawania magazynu przegrywa obecnie walkę o widza ze wszystkimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Liderem jest TVN nadający wówczas „Szpital” i „Fakty”, który osiąga w tym paśmie 19,58 proc. udziału. Drugie miejsce zajmuje Polsat („Pierwsza miłość” i „Wydarzenia”; 18,43 proc.), a trzecia jest TVP2 (gł. „Sport telegram”, „Pogoda” i „Jeden z dziesięciu”; 9,80 proc.). Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej liderem jest Polsat przed TVN.
Konkurencja w czasie emisji magazynu
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVN | 2 326 583 | 19,58% | 18,77% |
Polsat | 2 190 127 | 18,43% | 22,44% |
TVP2 | 1 164 942 | 9,80% | 6,32% |
TVP1 - Świat się kręci | 1 145 473 | 9,64% | 5,04% |
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że we wrześniu br. udział TVP1 w rynku telewizyjnym wyniósł 11,79 proc.
Dołącz do dyskusji: „Świat się kręci” zyskał 100 tys. widzów, ale i tak przegrywa z konkurencją