SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Stopklatka ze spadkiem wpływów o 6 proc. i 991 tys. zł straty, powodami spadek oglądalności i ceny punktu ratingowego

W ub.r. firma Stopklatka, nadawca kanału Stopklatka TV, zanotowała 27,99 mln zł wpływów ze sprzedaży (o 6,2 proc. mniej niż rok wcześniej) i 991 tys. zł straty netto (wobec 47 tys. zł zysku netto w 2016 roku). Spółka uzasadnia to niższą oglądalnością stacji, spadkiem ceny punktu ratingowego za reklamę oraz wzrostem kosztów licencji programowych.

Ze wstępnych, nieaudytowanych danych wynika, że w samym czwartym kwartale ub.r. przychody sprzedażowe Stopklatki wyniosły 8,59 mln zł, o 11,5 proc. mniej niż rok wcześniej. W komunikacie giełdowym firma poinformowała, że przychody gotówkowe ze sprzedaży reklam zmalały jeszcze bardziej - o 15 proc.

Jako główną przyczynę spółka podała spadek jej oglądalności w tzw. komercyjnej grupie widzów (w wieku 16-49 lat). - Wskaźnik ten w okresie 3 miesięcy zakończonym 31 grudnia 2017 r. wyniósł w grupie komercyjnej 0,96 proc., co stanowi spadek o 15,80 proc.w porównaniu do analogicznego okresu roku 2016. Niższe przychody reklamowe zostały zbilansowane dodatnimi wpływami różnic kursowych - opisuje.

Stopklatka osiągnęła w minionym kwartale 1,15 mln zł zysku netto, co wobec 1,5 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 23 proc.

W całym ub.r. wpływy firmy zmalały o 6,2 proc. do 27,99 mln zł, a wynik netto - z 47 tys. zł zysku do 991 tys. zł straty. - W okresie tym udział oglądalności w grupie komercyjnej wyniósł 1,00 proc., co oznacza spadek o 5,7 proc. w porównaniu do 2016 r. Dodatkowo niższe przychody z tytułu reklam są spowodowane niższą ceną punktu ratingowego za reklamę w okresie pierwszych sześciu miesięcy 2017 r. w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku. W ujęciu rocznym nastąpił wzrost kosztów operacyjnych, które były związane z zakupem licencji programowych. Wynik został zbilansowany dodatnimi wpływami z różnic kursowych - komentuje spółka.

Pełny, zaudytowany raport finansowy za ub.r. Stopklatka przedstawi 7 marca.

Według danych Nielsen Audience Measurement wśród wszystkich widzów Stopklatka miała w ub.r. 0,94 proc. udziału w rynku oglądalności, o 6 proc. mniej niż rok wcześniej. W połowie stycznia Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zgodziła się na zmianę koncesji kanału - w jego ramówce będzie więcej dokumentów, a mniej produkcji animowanych, edukacyjnych i publicystycznych.

Głównymi udziałowcami Stopklatki są Agora i Kino Polska TV - mają po 41,1 proc. akcji spółki. Firma od siedmiu lat jest notowana na rynku giełdowym NewConnect. Na koniec minionego tygodnia cena jej akcji wynosiła 8,25 zł, co daje kapitalizację spółki wynoszącą 92,16 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Stopklatka ze spadkiem wpływów o 6 proc. i 991 tys. zł straty, powodami spadek oglądalności i ceny punktu ratingowego

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jan f.
A może zamiast tych słodkich pań o nieznanym dorobku zatrudniliby jakiegoś fachowca? Bo tracić widzów już zdobytych na MUX to naprawdę osiągnięcie
odpowiedź
User
Krasawica
Kolejny telewizyjny sukces Agory?
Który to już raz?
Ech...
odpowiedź
User
Zdzichu
Nie pamiętam abym kiedykolwiek oglądał ten kanał.
odpowiedź