SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Stacje Disneya i Cartoon tracą, Nick o 120 proc. do góry

Wszystkie trzy najpopularniejsze kanały dziecięce: Disney Channel, Disney XD i Cartoon Network zanotowały w marcu br. spadki oglądalności. Najwięcej straciło jednak CBeebies, a zdecydowanym liderem wzrostu był Nickelodeon.

Disney Channel zajmujący pozycję lidera miał w marcu br. 0,97 proc. udziału w rynku, o 11,6 proc. mniej niż rok wcześniej. Na drugiej pozycji znalazł się Disney XD z wynikiem 0,83 proc. (spadek o 14 proc.), a trzeci był Cartoon Network (0,76 proc., spadek o 14,8 proc.).

Wzrost (i to największy w rankingu) zanotował dopiero zajmujący czwartą pozycję Nickelodeon. Jego udział wzrósł o 120,4 proc. do 0,66 proc., co dało mu awans z miejsca szóstego. Największy spadek dotknął natomiast kanału CBeebies, który w lutym br. zniknął z oferty Cyfrowego Polsatu, dołączając jedynie do oferty mniejszej platformy N. Jego udział zmalał o 81,6 proc. do 0,09 proc., co spowodowało spadek z miejsca piątego na ósme.

marzec wszyscy 4+
2010 2011
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
Disney Channel 69 964 1,101 63 065 0,973
Disney XD 61 516 0,968 53 903 0,832
Cartoon Network 56 779 0,894 49 414 0,762
Nickelodeon 18 977 0,299 42 721 0,659
MiniMini 49 177 0,774 35 218 0,543
Polsat JimJam 18 617 0,293 29 020 0,448
Boomerang 14 575 0,229 22 823 0,352
BBC CBeebies 31 453 0,495 5 918 0,091
ZigZap/Hyper 7 376 0,116 5 728 0,088


Biorąc pod uwagę widzów między 4. a 15. rokiem życia pierwsza trójka była taka sama – liderem był Disney Channel z udziałem na poziomie 5,88 proc., notując spadek o 15,3 proc., a dalej znalazły się: Disney XD (5,83 proc., spadek o 14,1 proc.) i Cartoon Network (5,23 proc., spadek o 217 proc.). Największym wzrostem - tak jak w grupie 4+ - pochwalić się może Nickelodeon, a największa strata dotknęła CBeebies.

marzec wszyscy 4-15
2010 2011
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
Disney Channel 38 868 6,939 33 106 5,878
Disney XD 38 006 6,785 32 823 5,828
Cartoon Network 35 282 6,299 29 437 5,227
Nickelodeon 12 586 2,247 26 630 4,728
MiniMini 24 097 4,302 14 610 2,594
Polsat JimJam 7 898 1,410 12 521 2,223
Boomerang 7 522 1,343 12 400 2,202
BBC CBeebies 13 372 2,387 2 661 0,472
ZigZap/Hyper 3 545 0,633 2 213 0,393


Największą popularnością w najchętniej oglądanym kanale dziecięcym – stacji Disney Channel – cieszył się w zeszłym miesiącu film “Garbi – Super Bryka”. Obejrzało go 380 tys. widzów.

Raport top programów
Disney Channel wszyscy 4+
Program AMR SHR %
GARBI - SUPER BRYKA/FILM USA/ 381 280 5,617
PIEKNA I BESTIA /FILM ANIM.USA/ 362 461 2,340
CZARODZIEJE Z WAVERLY PLACE 336 438 2,446
HANNAH MONTANA /SER./ 242 469 1,783
PRZYGODY TIMMYEGO /SER/ 235 688 2,632
TANIEC RZADZI! /SER.KOM.USA/ 231 367 1,534
16 ZYCZEN /FILM FAM.KAN.USA/ 225 019 1,400
POWODZENIA CHARLIE /SER/ 220 676 3,797
FINEASZ I FERB /SER.ANIM.USA/ 216 311 4,012
H2O /SER.OBYCZ.AUSTRAL/ 214 146 2,002

 
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości At Media.

Dołącz do dyskusji: Stacje Disneya i Cartoon tracą, Nick o 120 proc. do góry

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl