Rośnie sprzedaż „Tygodnika Powszechnego”, ostro w dół „Wprost” i „Gazeta Polska”
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w lutym br. był „Gość Niedzielny”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazły się „Wprost” i „Gazeta Polska”.
W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w lutym 2017 roku wyniosła 124 364 egz. Było to o 8,60 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Wiceliderem „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 1,68 proc. do 114 185 egz.
Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w lutym br. wyniosła 102 518 egz., po spadku o 15,46 proc.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 67 576 egz., po spadku o 10 proc.
Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 23,45 proc. do 44 784 egz.
Na siódmym miejscu sklasyfikowany został tygodnik „Fakty i Mity” (Błaja News), który kontrolowany jest przez ZKDP od października ub.r. Jego średni wynik w lutym br. wyniósł 27 759 egz.
8. lokatę zajął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł jedynym wzrostem, wynoszącym 12,36 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 22 728 egz.
Z kolei największy spadek odnotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik wyniósł 18 660 egz., czyli mniej o 29 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca ósmego na dziewiąte.
W lutym br. w porównaniu do stycznia br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnął „Newsweek Polska”, którego wynik zwiększył się o 2,82 proc.
Największy spadek, wynoszący 11,43 proc., również i tutaj zanotował „Wprost”.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Rośnie sprzedaż „Tygodnika Powszechnego”, ostro w dół „Wprost” i „Gazeta Polska”