Sprzedaż kioskowa „Rzeczpospolitej” wzrosła o 40 proc. dzięki dodatkom. „Dziennik Gazeta Prawna” najbardziej w dół
W styczniu br. większość dzienników pod względem średniej sprzedaży w kioskach zanotowało spadki, a najwięcej stracił „Dziennik Gazeta Prawna”. Zyskały tylko „Rzeczpospolita” i „Gazeta Polska Codziennie”, a zdecydowanym liderem zestawienia pozostał „Fakt”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w styczniu 2016 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 311 628 egz. W porównaniu do stycznia 2015 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 3,04 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,96 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 151 210 egz., notując spadek o 3,50 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,48 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Zaś ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 7,84 proc. i wyniosła 107 303 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 69,71 proc.
Największym wzrostem średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych pochwalić się mogła „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średni wynik poszedł do góry aż o 40,49 proc. do 12 654 egz. Tytuł ten zajął miejsce siódme.
Wpływy na tak duży wzrost sprzedaży tego dziennika miał fakt, że „Rzeczpospolita” w pierwszej połowie stycznia br. do części nakładu przez kilka dni dołączała dodatki takie jak płyta CD „Rozliczenia Roczne 2015” i książki „Kodeks Pracy 2016”, „Kodeks Drogowy 2016” czy „Podatki 2016”. Np. wydanie „Rzeczpospolitej” z 5 stycznia br. z „Kodeksem Pracy” w kioskach sprzedało się w liczbie 43 618 egz.
Z piątej na szóstą lokatę spadł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), który odnotował największą stratę w zestawieniu. Jego wynik zmalał bowiem o 19,94 proc. do 19 208 egz.
ZKDP |
styczeń |
|||||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
||||||
Tytuł |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wydań druk. |
Prenum. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wydań druk. |
Prenum. |
Fakt Gazeta Codzienna |
314 918 |
314 918 |
311 628 |
3 081 |
324 940 |
324 940 |
321 387 |
3 316 |
Super Express |
152 727 |
152 007 |
151 210 |
796 |
158 345 |
157 625 |
156 697 |
928 |
Gazeta Wyborcza |
173 846 |
153 929 |
107 303 |
44 810 |
185 642 |
168 860 |
116 437 |
50 184 |
Przegląd Sportowy |
27 550 |
27 550 |
26 692 |
517 |
28 555 |
28 555 |
27 608 |
574 |
Gazeta Polska Codziennie |
21 920 |
21 894 |
21 391 |
164 |
18 947 |
18 937 |
18 349 |
163 |
Dziennik Gazeta Prawna |
60 857 |
53 083 |
19 208 |
23 567 |
66 744 |
57 374 |
23 993 |
24 807 |
Rzeczpospolita |
60 170 |
60 077 |
12 654 |
36 369 |
58 403 |
57 924 |
9 007 |
38 797 |
Puls Biznesu |
12 483 |
10 050 |
1 646 |
5 637 |
14 027 |
10 703 |
1 657 |
6 277 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
5 238 |
4 895 |
1 197 |
1 499 |
5 402 |
4 915 |
1 440 |
1 487 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż kioskowa „Rzeczpospolitej” wzrosła o 40 proc. dzięki dodatkom. „Dziennik Gazeta Prawna” najbardziej w dół
Sorry, ze średniej 150 tys. egzemplarzy...
Tak czy inaczej nie potrafię tu umieścić tych >70 tys. subskrybentów internetowych...