Sprzedaż kioskowa „Rzeczpospolitej” i „GP Codziennie” spadła o jedną czwartą
W maju br. najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach był „Fakt”. Prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej straciły „Rzeczpospolita” i „Gazeta Polska Codziennie”. Zyskał tylko „Parkiet”.
W maju br. w samych kioskach i salonikach prasowych „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 310 769 egz. W porównaniu do maja 2013 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 6,90 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,79 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugą lokatę zajął „Super Express” (Murator) ze średnim wynikiem na poziomie 149 759 egz., notując spadek o 4,20 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,37 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 17,86 proc. i wyniosła 110 896 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 65,13 proc.
Największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotowała „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), która spadła z miejsca szóstego na siódme. Jej wynik zmalał bowiem o 23,74 proc. do 9 233 egz. Sprzedaż kioskowa stanowiła 16,45 proc. sprzedaży ogółem tego tytułu, co oznacza najniższy udział w rankingu.
Niewiele mniej, bo 23,62 proc., straciła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum) plasująca się na piątym miejscu. Jej średnia sprzedaż egzemplarzowa wyniosła w maju br. 19 680 egz.
Natomiast jedyny wzrost w tym zestawieniu osiągnęła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”. Jej średnia sprzedaż w punktach sprzedających prasę zwiększyła się bowiem o 6,25 proc. do 1 598 egz. Tytuł ten zajął jednak ostatnie miejsce.
ZKDP |
maj |
|||||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||||
Tytuł |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wydań druk. |
Prenum. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wydań druk. |
Prenum. |
Fakt |
314 567 |
314 567 |
310 769 |
3 559 |
337 790 |
337 790 |
333 804 |
3 888 |
Super Express |
151 434 |
150 714 |
149 759 |
955 |
157 873 |
157 153 |
156 325 |
828 |
Gazeta Wyborcza |
191 913 |
170 276 |
110 896 |
57 421 |
230 410 |
203 740 |
135 009 |
66 485 |
Przegląd Sportowy |
32 985 |
32 985 |
31 921 |
666 |
37 880 |
37 880 |
36 990 |
765 |
Gazeta Polska Codziennie |
20 394 |
20 380 |
19 680 |
30 |
26 243 |
26 243 |
25 765 |
139 |
Dziennik Gazeta Prawna |
57 409 |
47 029 |
9 991 |
27 705 |
65 512 |
50 125 |
11 522 |
29 314 |
Rzeczpospolita |
57 990 |
56 128 |
9 233 |
39 631 |
89 723 |
61 864 |
12 107 |
44 598 |
Puls Biznesu |
13 936 |
10 786 |
1 789 |
6 741 |
16 714 |
11 772 |
1 921 |
7 599 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
5 340 |
4 626 |
1 598 |
1 528 |
7 244 |
3 705 |
1 504 |
1 764 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż kioskowa „Rzeczpospolitej” i „GP Codziennie” spadła o jedną czwartą