SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sprzedaż kioskowa gazet: „Rzeczpospolita” o 69 proc. w dół

Najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach w styczniu br. był „Fakt”. Na drugim miejscu znalazł się „Super Express”, który wyprzedził „Wyborczą”. Największy spadek, wynoszący 69 proc., zanotowała „Rzeczpospolita”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska), czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych tej gazety w styczniu 2013 roku wyniosła 357 942 egz. W porównaniu do stycznia 2012 roku zmniejszyła się ona o 8,76 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,98 proc. sprzedawanego nakładu tego dziennika.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Super Express” ze średnim wynikiem na poziomie 158 467 egz., notując jednak spadek o 4,95 proc. Z kolei na ostatnią pozycję podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych wyniosła 148 346 egz., po spadku o 19,15 proc. W analizowanym okresie sprzedaż kioskowa „Super Expressu” stanowiła 99,04 proc. sprzedaży ogółem tego pisma (największy udział w zestawieniu), z kolei udział „Gazety Wyborczej” w tym kanale dystrybucji wyniósł 62,83 proc.

Piąte miejsce zajęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej średnia sprzedaż w kioskach w styczniu 2013 roku wynosiła 29 178 egz. (jedyny wzrost w zestawieniu wynoszący 8,63 proc.) i stanowiła 97,87 proc. sprzedaży ogółem tego tytułu. Gazeta ta miała miała w tej kategorii wyższy wynik niż „Dziennika Gazeta Prawna” (Infor Biznes) oraz Rzeczpospolita” (Presspublica).

„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) notował w pierwszym miesiącu średnią sprzedaż egzemplarzową wydań drukowanych na poziomie 28 955 egz., co stanowiło 29,30 proc. jej sprzedaży ogółem. W ciągu roku w tym kanale dystrybucji „DGP” zanotowała spadek o 25,05 proc.

Jeszcze gorzej radziła sobie „Rzeczpospolita” (Gremi Media). Jej sprzedaż w kioskach wyniosła już tylko 12 631 egz., co oznacza 16,44-proc. Udział w sprzedaży ogółem. W ciągu roku tytuł ten w tej kategorii zanotował ogromny spadek, wynoszący aż 68,66 proc.  To największy spadek w rankingu.

Ostatnie dwa miejsca zajęły dzienniki biznesowe. „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) w kioskach w styczniu 2013 roku sprzedawał 2 007 egz., a „Parkiet” (Presspublica) - 1 016 egz. Udział sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych dziennika Bonnier Business Polska wyniósł zaledwie 12,19 proc. (był najniższy w zestawieniu), a dziennika Presspubliki - 15,86 proc. Oba dzienniki pochwalić się mogą za to największymi udziałami prenumeraty w sprzedaży ogółem, gdzie wyniosły one odpowiednio 59,04 proc. oraz 46,74 proc.

Wirtualnemedia.pl styczeń
ZKDP 2013 2012
Tytuł Rozpow. Płatne razem Sprzedaż ogółem Sprzedaż egz. wydań drukowanych Prenumerata Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Sprzedaż egz. wydań drukowanych Prenum.
Fakt 361617 361617 357942 3581 396123 396123 392287 3775
Super Express 159999 159279 158467 812 168583 167863 166715 1148
Gazeta Wyborcza 236118 217902 148346 67483 283584 263600 183492 78170
Przegląd Sportowy 34686 34686 33885 701 41265 41265 40380 792
GPC 29814 29814 29178 119 26955 26955 26859 96
DGP 98836 64051 28955 28490 140210 75981 38634 32232
Rzeczpospolita 76839 63563 12631 45368 123787 98972 40301 54777
Puls Biznesu 16465 11799 2007 7695 17504 12796 2273 9089
Parkiet 6407 3699 1016 2312 7496 4621 2019 2061

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż kioskowa gazet: „Rzeczpospolita” o 69 proc. w dół

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Miś Uszatek
Wywalić kolenych dziennikarzy! Obciąć głodowe honoraria niewolnikom na umowy o dzieło! Zatrudnić analfabetę, ale kolegę! Niech piszą dzieci z łapanki, bo na studenci dziennikarstwa nie chcą już się nabierać na darmowe staże. Od razu sprzedaż wszystkim sie zwiększy! Do zera.
0 0
odpowiedź
User
Yogidługonogi
Teraz widać wyraźnie, że Hajdarowicz musiał pójść do Grasia, bo prenumerata jest jego jedynym kanałem sprzedaży. A prenumerują w dużym stopniu urzędy. Jak dodać do tego pieniądze z ogłoszeń rządowych, to widać, kto w tym układzie rządzi. Pozycja Wyborczej jest o wiele lepsza, a i tak GazoWnia jest wobec rządzących grzeczniutka.
0 0
odpowiedź
User
rh minus
Co ja poradzę, że kiedy czytam to, co wyprodukuje Yogicośtam, od razu widzę i słyszę smurfa Ważniaka...
0 0
odpowiedź