Spadek sprzedaży płyt CD z muzyką
W ubiegłym roku liczba sprzedanych płyt CD z muzyką w Stanach Zjednoczonych spadła o blisko 13 procent.
Wynika z danych zrzeszenia amerykańskich wydawców muzyki (Recording Industry Association of America – RIAA).
Strat wydawców nie zdołał zrekompensować coraz szybciej rosnący rynek muzyki cyfrowej. W ubiegłym roku sprzedaż piosenek ze sklepów internetowych czy też w postaci dzwonków do telefonów komórkowych, wzrosła ponad dwukrotnie. Nie był to jednak na tyle szybki wzrost, aby wypełnić różnicę w dochodach spowodowaną spadkiem sprzedaży kompaktów.
W efekcie wartość całej sprzedanej muzyki w USA zmniejszyła się w 2006 roku o 6,2 procenta do poziomu 11,51 miliarda dolarów.
Według danych RIAA w ubiegłym roku do sprzedaży w amerykańskich sklepach trafiło około 615 milionów płyt CD, co oznacza spadek w porównaniu z 2005 rokiem o 12,8 procenta. Cyfrowa muzyka w postaci piosenek i płyt sprzedawanych przez internet zanotowała tymczasem wzrost o 74,4 procenta Natomiast sprzedaż muzyki na telefony komórkowe zwiększyła się w 2006 roku o 83,7 procenta.
Amerykański przemysł muzyczny zdominowany jest przez cztery wytwórnie nagraniowe: Universal Music Group, Sony BMG Music Entertainment, EMI Group i Warner Music Group.
Dołącz do dyskusji: Spadek sprzedaży płyt CD z muzyką