Spada sprzedaż dwutygodników, „Przyjaciółka” cały czas na czele (top 23)
W pierwszych trzech kwartałach 2013 roku na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród wszystkich dwutygodników utrzymała się „Przyjaciółka”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Kaczor Donald”, a najwięcej stracił „Naj”.
Średnia sprzedaż ogółem poradnikowej „Przyjaciółki” (Edipresse Polska) w pierwszych trzech kwartałach 2013 roku wyniosła 373 879 egz. i w porównaniu do takiego samego okresu 2012 roku była niższa o 18,06 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Z piątego na drugie miejsce awansował telewizyjny dwutygodnik „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie jednak spadła w skali roku o 2,35 proc. do 371 264 egz.
Natomiast z miejsca drugiego na trzecie spadł najpopularniejszy magazyn people, czyli „Party” (Edipresse Polska), którego średni wynik sprzedażowy w badanym okresie zmniejszył się o 19,62 proc. do poziomu 359 572 egz.
Jedynym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł zajmujący 21. miejsce dwutygodnik „Kaczor Donald” (Egmont Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w okresie od stycznia do września br. wzrosła bowiem o 1,11 proc. i wyniosła 26 936 egz. Rok wcześniej magazyn ten był jednak 20.
Z kolei najwięcej stracił dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), do lipca ub.r. był miesięcznikiem. W pierwszych dziewięciu miesiącach br. sprzedawał się on średnio w liczbie 195 068 egz. W stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej (od lipca do września ub.r.) jego wynik zmniejszył się o 42,85 proc. Był to jednocześnie największy spadek w zestawieniu, a „Naj” spadło z miejsca szóstego na dziewiąte.
W pierwszej dziesiątce zestawienia cztery pozycje zajęły magazyny poradnikowe, a trzy miejsca przypadły pismom z segmentu people. Ponadto w top 10 znalazły się dwa dwutygodniki telewizyjne oraz pismo z segmentu real life stories.
Wirtualnemedia.pl |
I-III kwartał |
|||||
ZKDP |
2013 |
2012 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Przyjaciółka |
480 244 |
374 394 |
373 879 |
557 704 |
458 270 |
456 272 |
Tele Świat |
543 687 |
376 264 |
371 264 |
538 722 |
380 216 |
380 216 |
Party Życie Gwiazd |
480 625 |
359 635 |
359 572 |
559 172 |
448 103 |
447 314 |
Tina |
426 999 |
313 511 |
313 506 |
541 211 |
393 034 |
393 034 |
Show |
441 182 |
308 710 |
308 710 |
567 650 |
443 175 |
443 175 |
Flesz Gwiazdy & Styl |
314 963 |
216 020 |
215 536 |
386 598 |
291 970 |
291 970 |
Pani Domu |
283 702 |
215 634 |
215 533 |
350 792 |
269 697 |
269 697 |
TV14 |
304 418 |
202 836 |
202 836 |
324 480 |
211 213 |
211 213 |
Naj |
287 254 |
195 073 |
195 068 |
488 294 |
341 342 |
341 342 |
Z Życia Wzięte |
342 461 |
188 206 |
188 206 |
385 524 |
218 648 |
218 648 |
Viva |
270 218 |
178 452 |
178 437 |
305 873 |
219 172 |
219 172 |
Świat Seriali |
273 887 |
168 252 |
168 252 |
315 715 |
206 820 |
206 820 |
Bravo |
219 164 |
152 266 |
152 266 |
246 313 |
173 917 |
173 917 |
Grazia |
292 350 |
151 040 |
150 890 |
- |
- |
- |
Gala |
230 807 |
140 179 |
140 064 |
251 349 |
142 413 |
140 208 |
Takie jest Życie |
209 982 |
110 081 |
110 081 |
233 318 |
128 329 |
128 329 |
Sukcesy i Porażki |
198 905 |
109 630 |
109 630 |
212 521 |
123 858 |
123 858 |
Relaks |
188 640 |
100 129 |
100 129 |
215 637 |
110 352 |
110 352 |
Bravo Sport |
131 198 |
97 678 |
97 678 |
143 269 |
103 894 |
103 894 |
Ekran TV |
110 477 |
65 844 |
65 844 |
114 431 |
68 950 |
68 950 |
Kaczor Donald |
44 587 |
26 936 |
26 936 |
44 931 |
26 639 |
26 639 |
Forum |
56 267 |
23 401 |
22 967 |
- |
- |
- |
Medical Tribune |
19 143 |
13 936 |
13 935 |
20 000 |
15 965 |
15 963 |
Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż dwutygodników, „Przyjaciółka” cały czas na czele (top 23)