Sokołów najbardziej znaną marką wędliniarską
Sokołów jest najbardziej znaną, kojarzoną przez 16 proc. Polaków, marką wędliniarską, wyprzedzając Morliny i Krakus - wynika z badania przeprowadzonego przez instytut ARC Rynek i Opinia. Jednak mieszkańcy naszego kraju podczas kupowania wędlin kierują się przede wszystkim ich nazwą, a nie tym, kto je wyprodukował.
Najpopularniejszą w Polsce marką wędliniarską jest Sokołów, który spontanicznie rozpoznaje 16 proc. ankietowanych, czyli dwa razy więcej niż drugie pod tym względem Morliny. Co dwudziesty Polak kojarzy Krakus, co trzydziesty trzeci - Dudę, a co setny - Łuków.
Stosunkowo niska rozpoznawalność producentów wędlin wynika z faktu, że podczas ich kupowania tylko 36 proc. ankietowanych kieruje się tym, jaka firma je wytworzyła. Natomiast aż 58 proc. osób bierze pod uwagę same nazwy nabywanych produktów tego typu.
Najpopularniejszym rodzajem wędlin jest w polskich domach szynka, którą wskazuje 61 proc. badanych. 35 proc. Polaków jada u siebie kiełbasy, a 30 proc. - polędwice. Natomiast pod względem pochodzenia produktów wędliniarskich zdecydowanie przeważa w naszym kraju wieprzowina (58 proc. wskazań), a co trzeci badany preferuje mięso drobiowe.
Polacy najczęściej kupują wędliny w sklepach mięsnych (61 proc.), a rzadziej w osiedlowych punktach sprzedaży (33 proc.) i supermarketach (20 proc.). W 33 proc. domów w naszym kraju spożywa się tygodniowo od 0,25 do 0,5 kg produktów wędliniarskich, a w 31 proc. - od 0,5 do 1 kg.
Badanie opinii Polaków na temat marek i wyrobów wędliniarskich zostało zrealizowane przez instytut ARC Rynek i Opinia od 24 do 29 października. Ankiety przeprowadzono metodą wywiadów telefonicznych CATI na grupie 1000 gospodarstw domowych.
Dołącz do dyskusji: Sokołów najbardziej znaną marką wędliniarską