Smartwatche sprzedają się lepiej od szwajcarskich zegarków
IV kwartał 2015 roku był pierwszym w historii, w którym na świecie sprzedało się więcej smartwatchów niż szwajcarskich zegarków - wynika z danych Strategy Analytics.
W ostatnich trzech miesiącach zeszłego roku na świecie sprzedanych zostało 8,1 miliona inteligentnych zegarków, w porównaniu do 7,9 miliona zegarków szwajcarskich.
W przypadku smartwatchów w ujęciu rocznym odnotowano wzrost sprzedaży aż o 316 proc. Zdecydowanym liderem rynku było Apple (63 proc. udziału), które wyprzedziło Samsunga (16 proc.).
Tymczasem sprzedaż zegarków szwajcarskiej produkcji zmalała rok do roku o blisko 5 proc. Według analityków, globalny popyt na szwajcarskie zegarki spada i główni gracze tacy jak Swatch mają problemy z wejściem na ścieżkę wzrostu, a to przez ich opóźnioną reakcję na rozwój rynku smartwatchów.
Dołącz do dyskusji: Smartwatche sprzedają się lepiej od szwajcarskich zegarków