Skoki narciarskie dzięki sukcesom Stocha i Żyły zyskały pół mln widzów
Transmitowany na antenie TVP1 Puchar Świata w skokach narciarskich w sezonie 2012/2013 oglądało średnio 3,84 mln widzów. W porównaniu z sezonem 2011/2012 zawody zyskały 520 tys. widzów. Wpływy z reklam wyniosły 33,7 mln zł.
Średnio wszystkie relacje z zawodów Pucharu Świata w skokach narciarskich (bez Turnieju Czterech Skoczni) pokazywane na antenie TVP1 w okresie od 24 listopada 2012 roku do 24 marca 2013 roku oglądało średnio 3,84 mln osób. Przełożyło się to na 30,74 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 25,72 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.
W minionym sezonie najwięcej widzów zgromadził konkurs w Lahti, który odbył się 9 marca br. Śledziło go 4,71 mln osób.
W porównaniu z sezonem 2011/2012 zawody Pucharu Świata w skokach narciarskich zyskały 520 tys. widzów. Wówczas konkursy oglądało średnio 3,32 mln widzów, co przełożyło się odpowiednio na 28,78 proc. oraz 25,12 proc. udziału (więcej na ten temat).
TVP1 w czasie transmisji relacji była liderem w rynku telewizyjnym. Drugie miejsce zajmował Polsat, którego udział w tym czasie wyniósł 9,98 proc. Dalej uplasowały się: TVP2 (9,94 proc.) oraz TVN (9,17 proc.). Z kolei w grupie komercyjnej Jedynka również była liderem, ale trzecie miejsce zajęła TVN przed TVP2.
Wpływy reklamowe TVP1 przy emisji właśnie zakończonego Pucharu Świata w skokach narciarskich wyniosły 33,7 mln zł. Dla porównania w sezonie 2011/2012 wyniosły one 21,7 mln zł, co oznacza wzrost o 12 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Kryształową kulę za zwycięstwo w klasyfikacji generalnej tegorocznego Pucharu Świata zdobył Austriak Gregor Schlierenzauer. Drugie miejsce zajął Anders Bardal, a trzecie - Kamil Stoch.
Trzy topowe relacje z zawodów Pucharu Świata w skokach narciarskich
Data | Zawody | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | ||
09-03-2013 | LAHTI | 4713908 | 34,54% |
09-01-2013 | WISLA | 4709841 | 28,84% |
10-03-2013 | LAHTI | 4402135 | 33,20% |
Oglądalność konkurencji w czasie transmisji zawodów
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP1-PŚ w skokach narciarskich | 3843601 | 30,74% | 25,72% |
Polsat | 1238275 | 9,98% | 11,55% |
TVP2 | 1232394 | 9,94% | 8,18% |
TVN | 1137710 | 9,17% | 10,35% |
Dołącz do dyskusji: Skoki narciarskie dzięki sukcesom Stocha i Żyły zyskały pół mln widzów