SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Skoki narciarskie dzięki sukcesom Stocha i Żyły zyskały pół mln widzów

Transmitowany na antenie TVP1 Puchar Świata w skokach narciarskich w sezonie 2012/2013 oglądało średnio 3,84 mln widzów. W porównaniu z sezonem 2011/2012 zawody zyskały 520 tys. widzów. Wpływy z reklam wyniosły 33,7 mln zł.

Średnio wszystkie relacje z zawodów Pucharu Świata w skokach narciarskich (bez Turnieju Czterech Skoczni) pokazywane na antenie TVP1 w okresie od 24 listopada 2012 roku do 24 marca 2013 roku oglądało średnio 3,84 mln osób. Przełożyło się to na 30,74 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 25,72 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.

W minionym sezonie najwięcej widzów zgromadził konkurs w Lahti, który odbył się 9 marca br. Śledziło go 4,71 mln osób.

W porównaniu z sezonem 2011/2012 zawody Pucharu Świata w skokach narciarskich zyskały 520 tys. widzów. Wówczas konkursy oglądało średnio 3,32 mln widzów, co przełożyło się odpowiednio na 28,78 proc. oraz 25,12 proc. udziału (więcej na ten temat).

TVP1 w czasie transmisji relacji była liderem w rynku telewizyjnym. Drugie miejsce zajmował Polsat, którego udział w tym czasie wyniósł 9,98 proc. Dalej uplasowały się: TVP2 (9,94 proc.) oraz TVN (9,17 proc.). Z kolei w grupie komercyjnej Jedynka również była liderem, ale trzecie miejsce zajęła TVN przed TVP2.

Wpływy reklamowe TVP1 przy emisji właśnie zakończonego Pucharu Świata w skokach narciarskich wyniosły 33,7 mln zł. Dla porównania w sezonie 2011/2012 wyniosły one 21,7 mln zł, co oznacza wzrost o 12 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Kryształową kulę za zwycięstwo w klasyfikacji generalnej tegorocznego Pucharu Świata zdobył Austriak Gregor Schlierenzauer. Drugie miejsce zajął Anders Bardal, a trzecie - Kamil Stoch.


Trzy topowe relacje z zawodów Pucharu Świata w skokach narciarskich

DataZawodyWszyscy 4+
AMRSHR %
09-03-2013LAHTI471390834,54%
09-01-2013WISLA470984128,84%
10-03-2013LAHTI440213533,20%


  Oglądalność konkurencji w czasie transmisji zawodów

StacjaWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
TVP1-PŚ w skokach narciarskich384360130,74%25,72%
Polsat12382759,98%11,55%
TVP212323949,94%8,18%
TVN11377109,17%10,35%

Dołącz do dyskusji: Skoki narciarskie dzięki sukcesom Stocha i Żyły zyskały pół mln widzów

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
plumplum
TVPolitruk niewiele pomogły.
odpowiedź
User
GOUVENAUX
Idzie wiosna, TVP POLITRUK nic na skokach nie zyska :-) a jałowosc programowa aż wyziera z ramówki, no , ale w odwodzie jest zawsze Kloss i Czterech Pancernych , no i Sami swoi :-) zwlaszcza przy kasie przy odbiorze pensji :-)
odpowiedź
User
lol
Walkę Kamila Stocha o pierwsze zwycięstwo w tym sezonie w zawodach Pucharu Świata (ostatecznie Polak był trzeci, w klasyfikacji generalnej PŚ zajmuje 7. miejsce) śledziło w Jedynce aż 7,396 mln widzów! Średnia oglądalność wyniosła 6,207 mln osób przy udziałach na poziomie 41,8 proc. (grupa 4+, dane Nielsen Audience Measurement). Oznacza to, że 4 na 10 mieszkańców Polski, którzy mieli o tej porze włączony telewizor wybrało skoki narciarskie w TVP1/TVP1 HD. M.in. dzięki temu wydarzeniu sportowemu Jedynka była w sobotę stacją pierwszego wyboru, osiągając średnie udziały na poziomie 15,9 proc. (grupa 4+).
odpowiedź