Serwisy gazet: Fakt.pl i Przeglądsportowy.pl mocno w górę, Wyborcza.pl przed SE.pl, tracą Wyborcza.biz i Polskatimes.pl
Wśród serwisów internetowych dzienników ogólnopolskich zdecydowanie najpopularniejszy jest niezmiennie Fakt.pl, wyprzedzający witryny Wyborcza.pl i SE.pl. Fakt.pl, podobnie jak Przeglądsportowy.pl, osiągnął duży wzrost odwiedzalności w ub.r., natomiast spore spadki zanotowały Wyborcza.biz i Polskatimes.pl.
W grudniu ub.r. serwis „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 4,18 mln użytkowników, którzy wykonali 132,5 mln odsłon (w tym 26,7 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził na stronie średnio 19 minut i 7 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Fakt.pl jest liderem wśród stron dzienników ogólnopolskich we wszystkich tych wskaźnikach z wyjątkiem przeciętnego czasu korzystania. Największą przewagę ma w liczbie odsłon - w grudniu zanotował ich po trzy-cztery razy więcej niż kolejne w zestawieniu Wyborcza.pl (Agora), SE.pl (ZPR Media) i Przeglądsportowy.pl (Ringier Axel Springer Polska) mające odpowiednio: 36,2 mln, 34,4 mln i 29,1 mln odsłon. Ponadto miał o 1,6 mln użytkowników więcej niż Wyborcza.pl (to 38,1 proc. więcej) i o 1,8 mln niż SE.pl (43,1 proc. więcej).
Z kolei zdecydowanie najmocniej odwiedzających przyciągają serwisy dwóch dzienników ekonomicznych: „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) i „Parkietu” (Gremi Business Communication). Z pierwszego przeciętny użytkownik korzystał w grudniu ub.r. przez godzinę i 27:47 minuty, a z drugiego - przez godzinę i 10:32 minuty.
Za to zdecydowanie więcej użytkowników niż PB.pl i Parkiet.com mają trzy inne witryny prasowe o profilu gospodarczym: Wyborcza.biz (Agora) - 1,45 mln w grudniu, Gazetaprawna.pl. (Infor Biznes) - 1,25 mln, oraz Rp.pl (Gremi Business Communication) - 1,24 mln.
Z „Gazetą Wyborczą” są związane dwa serwisy ujęte w zestawieniu (Wyborcza.pl i Wyborcza.biz), a z „Dziennikiem Gazetą Prawną” - trzy (Gazetaprawna.pl, Dziennik.pl i Forsal.pl).
Strona „Naszego Dziennika” jako jedyna w rankingu nie jest w Megapanelu objęta audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani ile czasu spędzają na niej internauci.
Serwisy dzienników ogólnopolskich w grudniu 2014 roku | |||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
serwis | real users | odsłony ogółem | krajowe odsłony mobilne | czas na RU [godz:min:s] | zasięg |
fakt.pl | 4 183 487 | 132 521 020 | 26 717 224 | 00:19:07 | 19,44% |
wyborcza.pl | 2 587 107 | 36 225 285 | 6 218 792 | 00:17:49 | 12,02% |
se.pl | 2 380 241 | 34 388 067 | 6 261 864 | 00:07:49 | 11,06% |
przegladsportowy.pl | 1 497 055 | 29 055 725 | 6 414 412 | 00:17:52 | 6,96% |
wyborcza.biz | 1 448 384 | 15 638 204 | 2 984 947 | 00:14:24 | 6,73% |
gazetaprawna.pl | 1 252 577 | 7 570 082 | 1 061 076 | 00:05:18 | 5,82% |
rp.pl | 1 236 373 | 16 479 253 | 1 513 971 | 00:10:29 | 5,75% |
dziennik.pl | 927 053 | 14 545 756 | 1 816 371 | 00:10:56 | 4,31% |
polskatimes.pl | 404 615 | 2 509 640 | 442 440 | 00:03:14 | 1,88% |
forsal.pl | 355 246 | 3 509 249 | 495 824 | 00:07:17 | 1,65% |
pb.pl | 339 236 | 9 055 037 | 768 569 | 01:27:47 | 1,58% |
naszdziennik.pl | 122 230 | - | - | - | 0,57% |
parkiet.com | 89 128 | 6 565 226 | 471 268 | 01:10:32 | 0,41% |
W skali roku największe wzrosty odwiedzalności osiągnęły serwisy „Faktu” i „Przeglądu Sportowego”. Pierwszy zyskał 1,39 mln użytkowników, 58,22 mln odsłon i 5:40 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego (to 49,9, 78,3 i 42,1 proc. w górę), a drugi - 1,12 mln użytkowników i 20,61 mln odsłon (to wyniki trzy razy wyższe niż rok wcześniej), przy spadku średniego czasu przypadającego na użytkownika o 1:37 minuty (czyli o 8,3 proc.).
Jak już informowaliśmy, duże wzrosty zanotowały też strony internetowe innych tytułów prasowych Ringier Axel Springer Polska (zobacz szczegóły), co menedżerowie wydawnictwa tłumaczyli nam m.in. konsolidacją internetowych i prasowych zespołów i procesów redakcyjnych, większą liczbą treści wideo oraz promowaniem witryn na portalach społecznościowych i stronie głównej Onetu (przeczytaj te komentarze).
Wyborcza.pl zyskała w skali roku 195,1 tys. użytkowników i 791,3 tys. odsłon (to 8,1 i 2,2 proc. w górę) przy spadku średniego czasu korzystania przez odwiedzającego o 1:37 minuty (8,3 proc. w dół), dzięki czemu wyprzedziła SE.pl, który miał o 302,4 tys. użytkowników mniej niż rok wcześniej (11,3 proc. w dół), chociaż zanotował o 9,55 mln odsłon i 1:35 minuty na każdego użytkownika więcej (38,4 i 25,4 proc. w górę).
Przypomnijmy, że na Wyborcza.pl, tak samo jak wszystkich innych stronach związanych z „Gazetą Wyborczą”, od lutego ub.r. obowiązuje system płatnego dostępu do treści pozwalający czytać za darmo tylko 10 tekstów miesięcznie (na koniec ub.r. sprzedano 54,9 tys. płatnych prenumerat).
Spadek odwiedzalności, wynikający zapewne m.in. z wprowadzenia tego płatnego dostępu do treści, zanotowała Wyborcza.biz, która w grudniu ub.r. miała o 126,4 tys. użytkowników, 4,32 mln odsłon i 1:43 minuty średniego czasu korzystania mniej niż rok wcześniej (to 8, 21,6 i 10,6 proc. w dół).
Wzrosty osiągnęły za to znajdujące się na dalszych pozycjach serwisy gospodarcze - Gazetaprawna.pl zyskała 256,9 tys. użytkowników i 1,31 mln odsłon (25,8 i 21 proc. w górę) przy spadku średniego czasu spędzanego na stronie o 29 sekund (czyli 8,3 proc.), a Rp.pl (która pod koniec roku zaczęła udostępniać swoją nową wersję, wprowadzoną definitywnie miesiąc temu) zyskała 30,3 tys. użytkowników, 2,29 mln odsłon i 29 sekund przypadające na użytkownika (to wzrosty o 2,5, 16,2 i 4,8 proc.).
W dalszej części rankingu sporo straciła witryna Polskatimes.pl (Polska Press Grupa) - 31 tys. użytkowników, 209,4 tys. odsłon i 38 sekund na użytkownika (to spadki o 7,1, 7,7 i 16,4 proc.), natomiast Forsal.pl zyskał 81,9 tys. użytkowników i 1,12 mln odsłon (to 30 i 46,7 proc. w górę).
Serwisy dzienników ogólnopolskich rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||||
serwis | grudzień 2014 | grudzień 2013 | ||||
real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | |
fakt.pl | 4 183 487 | 132 521 020 | 00:19:07 | 2 791 334 | 74 303 309 | 00:13:27 |
wyborcza.pl | 2 587 107 | 36 225 285 | 00:17:49 | 2 392 013 | 35 434 008 | 00:19:26 |
se.pl | 2 380 241 | 34 388 067 | 00:07:49 | 2 682 611 | 24 840 926 | 00:06:14 |
przegladsportowy.pl | 1 497 055 | 29 055 725 | 00:17:52 | 377 113 | 8 446 032 | 00:19:29 |
wyborcza.biz | 1 448 384 | 15 638 204 | 00:14:24 | 1 574 774 | 19 954 261 | 00:16:07 |
gazetaprawna.pl | 1 252 577 | 7 570 082 | 00:05:18 | 995 671 | 6 256 182 | 00:05:47 |
rp.pl | 1 236 373 | 16 479 253 | 00:10:29 | 1 206 107 | 14 183 592 | 00:10:00 |
dziennik.pl | 927 053 | 14 545 756 | 00:10:56 | 935 935 | 14 588 461 | 00:10:44 |
polskatimes.pl | 404 615 | 2 509 640 | 00:03:14 | 435 629 | 2 719 045 | 00:03:52 |
forsal.pl | 355 246 | 3 509 249 | 00:07:17 | 273 315 | 2 392 082 | 00:07:35 |
pb.pl | 339 236 | 9 055 037 | 01:27:47 | 371 600 | 7 424 316 | 01:31:16 |
naszdziennik.pl | 122 230 | - | - | 131 673 | - | - |
parkiet.com | 89 128 | 6 565 226 | 01:10:32 | 117 352 | 4 501 556 | 00:56:29 |
Na drugiej podstronie szczegółowe wyniki serwisów „Faktu”, „Gazety Wyborczej”, „Super Expressu” i „Przeglądu Sportowego” w 2014 roku
1 2
Dołącz do dyskusji: Serwisy gazet: Fakt.pl i Przeglądsportowy.pl mocno w górę, Wyborcza.pl przed SE.pl, tracą Wyborcza.biz i Polskatimes.pl