953 tys. widzów „Motywu” w TVN. Serial był hitem w Player.pl
„Motyw” oglądało średnio 953 tys. widzów, o 470 tys. osób mniej niż czwarty sezon „Diagnozy” pokazywany w tym paśmie rok temu. Nowy serial dał TVN trzecie miejsce w rynku telewizyjnym, a wpływy z reklam wyniosły 13,07 mln zł. Produkcja w styczniu i lutym br. była nr 1 wśród płatnych użytkowników Player.pl.
Premierowe odcinki nowego serialu „Motyw” na antenie TVN oglądać można było we wtorki o godz. 21.30, w okresie od 2 marca do 5 maja br. Średnia widownia wyniosła 953 tys. osób, co przełożyło się na 7,05 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 8,07 proc. w grupie komercyjnej 16-49, 7,51 proc. w grupie 16-59 oraz 12,16 proc. w grupie kobiet 25-49 zamieszkałych miasta powyżej 50 tys. mieszkańców - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Największą popularnością w analizowanym okresie cieszył się pierwszy odcinek produkcji, który zgromadził przed telewizorami 1,27 mln oglądających.
Dla porównania, serial „Diagnoza 4”, emitowany w tym paśmie wiosną ub.r., oglądało 1,42 mln osób, przy udziałach wynoszących odpowiednio 10,77 proc., 12,83 proc. i 12,04 proc. Nowy serial stracił 470 tys. widzów.
TVN w paśmie nadawania nowego serialu zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie była TVP2, która emitując wtedy gł. końcówkę „M jak miłość” i „Echo serca”, osiągała 15,79 proc. udziału. Trzeci był Polsat (filmy fabularne; 8,95 proc.), a czwarta - TVP1 (gł. „Zniewolona” i „Magazyn Ekspresu Reporterów”; 4,83 proc.).
Również wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 TVN był stacją trzeciego wyboru.
Wpływy z reklam pokazanych przy premierowych odcinkach nowej produkcji wyniosły 13,07 mln zł, podczas gdy czwarta seria „Diagnozy” przyniosła TVN 21,84 mln zł z reklam (dane cennikowe, bez rabatów).
Serial był hitem w Player.pl, czy będzie kontynuacja?
Grupa TVN Discovery Polska poinformowała portal Wirtualnemedia.pl, że „Motyw” w styczniu i lutym 2020 roku był najchętniej oglądaną produkcją z perspektywy aktywnych użytkowników płatnych. W serwisie serial zadebiutował 12 grudnia 2019 roku, to oryginalna produkcja Player.pl.
Telewizja TVN pod koniec marca miała rozpocząć zdjęcia do drugiego sezonu serialu, ale ostatecznie zdjęcia nie wystartowały z powodu COVID-19.
Nie wykluczone, że z powodu epidemii koronawirusa nowe odcinki nie powstaną w ogóle, ostateczna decyzja będzie zależeć od bieżącej sytuacji. - Trzymam kciuki, aby móc jeszcze raz zanurzyć się w tej historii i spotkać się z kolegami na planie - komentowała dla tygodnika „Kropka TV” Małgorzata Kożuchowska, jedna z głównych aktorek produkcji.
Fabuła „Motywu” opiera się na historii o miłosnym trójkącie głównych bohaterów: Luizy, Czarnej oraz Maksa. Serial rozpoczyna się od zbrodni dla której tłem są tajemnice sprzed lat.
W rolach głównych widzowie oglądać mogą m.in.: Małgorzatę Kożuchowską, Agnieszkę Grochowską, Michała Czerneckiego, Andrzeja Konopkę, Magdalenę Walach, Olgę Bołądź oraz Adama Ferencego.
Producentem serialu „Motyw” jest DGA Studio, Dorota Kośmicka-Gacke i Jan Kępiński na zlecenie dla TVN. Za scenariusz odpowiada zespół: Tomasz Titkow (główny scenarzysta), Joanna Titkow i Ewa Popiołek, pod nadzorem kreatywnym Katarzyny Śliwińskiej-Kłosowicz. Projekt wyreżyserował Paweł Maślona.
Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2019 roku wyniósł 8,45 proc.
Dołącz do dyskusji: 953 tys. widzów „Motywu” w TVN. Serial był hitem w Player.pl