Globalna sprzedaż samochodów przez koronawirusa spadnie w 2020 r. o 14 proc.
W 2020 roku sprzedanych zostanie o blisko 12 mln mniej nowych samochodów niż w roku 2019 - prognozuje firma badawcza Canalys.
Globalna sprzedaż nowych samochodów (bez samochodów dostawczych) ma w tym roku sięgnąć 69,8 mln sztuk. To o 14 proc. mniej niż w roku ubiegłym (81,6 mln).
Analitycy Canalys przewidują, że w każdym regionie na świecie spadki będą dwucyfrowe: największy w Ameryce Północnej (-18 proc.), następnie w Ameryce Łacińskiej (-16 proc.), Chinach (-14 proc.), EMEA (-13 proc.) oraz krajach Azji i Pacyfiku (poza Chinami, -12 proc.).
Taka prognoza to oczywiście efekt pandemii koronawirusa, przez którą wstrzymana została produkcja i dystrybucja oraz zmalał popyt klientów na nowe samochody.
Już w I kwartale tego roku na największych rynkach odnotowano dwucyfrowe spadki sprzedaży nowych samochodów. II kwartał z pewnością będzie jeszcze gorszy z uwagi na restrykcje wprowadzone w większości krajów. Wraz ze stopniowym łagodzeniem ograniczeń w kolejnych miesiącach, spadki nie będą już tak wysokie, ale nieuniknione jest, że nadal będą występować.
Zdaniem Chrisa Jonesa, głównego analityka sektora motoryzacyjnego w Canalys, globalny rynek sprzedaży nowych samochodów będzie w nadchodzących latach bardzo powoli wychodził z kryzysu i na pewno nie wróci do szczytowego poziomu z 2017 roku.
Dołącz do dyskusji: Globalna sprzedaż samochodów przez koronawirusa spadnie w 2020 r. o 14 proc.