„Rzeczpospolita” straciła najwięcej w kioskach. Dane dzienników ogólnopolskich za 2015 rok
W ub.r. wszystkie dzienniki ogólnopolskie zanotowały spadki średniej sprzedaży w kioskach, a najwięcej straciła „Rzeczpospolita”. Zdecydowanym liderem sprzedaży kioskowej pozostał „Fakt”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w 2015 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 304 051 egz. W porównaniu do 2014 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 5,28 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,89 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 143 560 egz., notując spadek o 4,99 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,33 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Zaś ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 5,23 proc. i wyniosła 107 102 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 67,62 proc.
Zaś największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotowała „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), która zajęła miejsce siódme. Jej wynik zmalał bowiem o 15,01 proc. do 7 872 egz.
Sprzedaż kioskowa tego tytułu to tylko 14,09 proc. sprzedaży ogółem, co w całym zestawieniu oznacza najniższy udział. „Rzeczpospolita” zanotowała jednak najwyższy udział prenumeraty - wyniósł on 68,43 proc. sprzedaży ogółem.
ZKDP |
rok |
|||||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||||
Tytuł |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wydań druk. |
Prenum. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wydań druk. |
Prenum. |
Fakt Gazeta Codzienna |
307 474 |
307 474 |
304 051 |
3 204 |
324 730 |
324 730 |
321 000 |
3 484 |
Super Express |
145 250 |
144 529 |
143 560 |
968 |
152 761 |
152 041 |
151 099 |
943 |
Gazeta Wyborcza |
177 697 |
158 382 |
107 102 |
49 074 |
191 545 |
170 247 |
113 009 |
55 177 |
Przegląd Sportowy |
30 890 |
30 890 |
29 927 |
595 |
34 722 |
34 722 |
33 676 |
638 |
Gazeta Polska Codziennie |
19 140 |
19 091 |
18 649 |
169 |
20 248 |
20 232 |
19 640 |
84 |
Dziennik Gazeta Prawna |
54 107 |
44 946 |
9 686 |
25 848 |
57 531 |
47 319 |
10 995 |
27 309 |
Rzeczpospolita |
56 433 |
55 886 |
7 872 |
38 245 |
58 043 |
55 849 |
9 262 |
39 091 |
Puls Biznesu |
13 284 |
10 582 |
1 647 |
6 136 |
14 040 |
10 817 |
1 730 |
6 699 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
5 393 |
4 813 |
1 304 |
1 559 |
5 072 |
4 605 |
1 508 |
1 504 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” straciła najwięcej w kioskach. Dane dzienników ogólnopolskich za 2015 rok