SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rynek aplikacji odporny na koronawirusa. Wydatki 20 procent w górę w 2020 roku

W 2020 roku wydatki na aplikacje mobilne w sklepach Google Play i App Store wyniosą 102 mld dolarów po wzroście o 20 procent - wynika z prognoz firmy analitycznej Sensor Tower. Według przewidywań kryzys związany z koronawirusem nie zaszkodzi znacząco rynkowi aplikacji mobilnych, a w 2024 roku wydatki w tym segmencie osiągną poziom 171 mld dolarów.

Firma analityczna Sensor Tower opublikowała nowe prognozy dotyczące rynku aplikacji mobilnych. Zgodnie z nimi trwająca pandemia koronawirusa dotknie ten segment jedynie w nieznacznym stopniu.

Wydatki na aplikacje w górę

Według analiz Sensor Tower wydatki wewnątrz aplikacji mobilnych w 2020 r. wyniosą  102 mld dol., co będzie oznaczało wzrost rok do roku o 20 proc. Przed wybuchem pandemii analitycy przewidywali jedynie nieco wyższy wzrost na poziomie 21 proc.

Znacząco wyższą kwotę (67,3 mld dol.) wydadzą do końca br. użytkownicy należącego do Apple sklepu App Store. Z kolei wydatki w Google Play osiągną w ciągu roku poziom 34,7 mld dol.

Prognozy zakładają, że w dalszej perspektywie wydatki na aplikacje mobilne będą systematycznie rosnąć. W rezultacie w 2024 r. mają wynieść w sumie 171 mld dol. po wzroście o 15 proc. w porównaniu z rokiem 2019. To wynik nieco gorszy od przewidywań sprzed pandemii koronawirusa, które zakładały kwotę 174 mld dol. w 2024 r.

W 2024 r. największy wzrost wydatków na aplikacje zanotuje ponownie App Store (115,4 mld dol.) po wzroście o 15,8 proc., z kolei w Google Play wydatki osiągną wysokość 55,5 mld dol., co będzie oznaczało wzrost o 13,2 proc.

Zgodnie z wieloletnią tendencją notowaną przez Sensor Tower motorem wzrostów wydatków w segmencie aplikacji będą gry mobilne. W 2020 r. w obu największych sklepach gracze wydadzą w sumie 72,6 mld dol., to więcej o 15,2 proc. w zestawieniu z rokiem 2019. Z kolei w 2024 r. wydatki na gry osiągną poziom 97,8 mld dol. i będą stanowiły 57 proc. wszystkich przychodów z aplikacji.

>Koronawirus napędza instalacje

Postępująca pandemia koronawirusa i związana z nią domowa izolacja użytkowników będą miały znaczący wpływ na wzrost liczby ściągnięć i instalacji aplikacji mobilnych.

Według prognoz w 2020 r. ze sklepów Apple i Google zostanie ściągniętych 140,3 mld aplikacji, co będzie oznaczało skokowy wzrost o 22 proc. w porównaniu z rokiem 2019. Więcej instalacji (101,6 mld) zanotuje Google Play, podczas gdy użytkownicy App Store zainstalują w swoich urządzeniach 38,7 mld programów.

Analizy wskazują, że w 2024 r. zostanie ściągniętych 183,7 mld aplikacji, o 9,8 proc. więcej w porównaniu z 2019 r. Ponownie więcej instalacji (139,2 mld) osiągnie Google Play, a na App Store przypadnie 44,5 mld ściągnięć. W 2024 r. użytkownicy zainstalują globalnie 74,8 mld gier mobilnych, które będą stanowiły 41 proc. wszystkich aplikacji.

Analitycy Sensor Tower we wnioskach stwierdzają, że segment aplikacji mobilnych będzie jedną z branż, która łagodnie przejdzie przez kryzys związany z koronawirusem pomimo uwarunkowań makroekonomicznych mogących mieć wpływ m.in. na siłę nabywczą użytkowników i ich skłonność do wydawania pieniędzy na aplikacje.

Dołącz do dyskusji: Rynek aplikacji odporny na koronawirusa. Wydatki 20 procent w górę w 2020 roku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl