Ruszyła kampania zachęcająca pedagogów do przyłączenia się do grupy Nauczyciele Zwolnieni z Teorii (wideo)
“Bądź ich inspiracją” to hasło najnowszej kampanii realizowanej przez Zwolnionych z Teorii. Działania przygotowały 180heartbeats + Jung v Matt, Wavemaker (GroupM/WPP) oraz Propsy PR.
Celem kampanii jest zachęcenie nauczycieli szkół średnich z całej Polski do dołączenia do grupy Nauczyciele Zwolnieni z Teorii. Tworzą ją pedagodzy edukujący przez praktykę. Urozmaicają oni tradycyjny program nauczania o realizację przez ich uczniów własnych projektów społecznych przeprowadzanych w ramach olimpiady Zwolnieni z Teorii. Przykładem takich działań są np. stworzenie gry planszowej związanej z bohaterami Powstania Warszawskiego, zorganizowanie cyklu szkoleń z języka migowego, zbudowanie drona badającego czystość powietrza czy kilkumetrowego pianina na użytek lokalnej społeczności.
Bohaterami kampanii „Bądź ich inspiracją” jest trójka nauczycieli z różnych szkół w Polsce oraz ich uczniowie, finaliści olimpiady Zwolnieni z Teorii.
- W tej kampanii zależy nam na tym, by wbrew powielanym ostatnio opiniom, pokazać, że w naszym kraju są nauczyciele, którzy działają, inspirują, rozwijają u uczniów istotne kompetencje, a dzięki temu umacniają też swoje relacje z uczniami. Zauważyliśmy potrzebę zorganizowania kampanii, która doceni postawę i zachowanie tych inspirujących nauczycieli, a równocześnie przełamie pewne stereotypowe myślenie o nauczycielach. Nauczyciele Zwolnieni z Teorii biorący udział w kampanii pochodzą z miast różnej wielkości, ponieważ Zwolnieni z Teorii porywają serca młodzieży, a od niedawna także nauczycieli, bez względu na wielkość miejscowości, w której działają - mówi Kamila Bilska brand manager Zwolnieni z Teorii. – Wszyscy nauczyciele i uczniowie biorący udział w kampanii uważają, że Zwolnieni z Teorii to olimpiada, z której czerpią szereg korzyści. To właśnie dobre słowa płynące od uczniów i nauczycieli, którzy brali udział w pierwszej edycji grupy Nauczyciele Zwolnieni z Teorii, zainspirowały nas do przedstawienia uczestników kampanii ich własnymi słowami - podsumowuje Bilska.
Profile nauczycieli zaprezentowane zostaną w formie materiałów zdjęciowych i wideo, a także poprzez ich osobistą obecność w mediach. Uzupełnieniem kampanii będą wypowiedzi i obecność zespołów nastolatków, którzy zrealizowali najciekawsze projekty społeczne. Za scenariusz wideo i produkcję materiałów odpowiadają Piotr Spigiel oraz Animateria Studio. Twórcą strategii i idei kreatywnej jest agencja 180heartbeats + Jung v Matt.
Kampania potrwa do końca czerwca. Przygotowaniem mediaplanu i zakupem mediów online zajęła się agencja Wavemaker. Kanałami dotarcia do nauczycieli będzie internet, w tym serwisy społecznościowe oraz przygotowana specjalnie dla nauczycieli platforma Librus, a także media tradycyjne, w tym billboardy rozmieszczone w całej Polsce oraz bezpośrednia komunikacja ze szkołami.
Grupa Nauczyciele Zwolnieni z Teorii tworzona jest przy wsparciu Google.org, Pracuj.pl i Allegro. Partnerami medialnymi kampanii są Ströer, Onet, Gazeta Wyborcza, Wysokie Obcasy, Dziennik Gazeta Prawna, RMF FM oraz miesięcznik Dyrektor Szkoły. Autorem koncepcji kampanii jest agencja 180heartbeats + Jung v Matt, za media pro bono odpowiada Wavemaker, zaś działania public relations realizuje Propsy PR.
Dołącz do dyskusji: Ruszyła kampania zachęcająca pedagogów do przyłączenia się do grupy Nauczyciele Zwolnieni z Teorii (wideo)