Rusza kampania „Fruit juice matters” promująca właściwości 100-proc. soków owocowych
W 14 krajach Unii Europejskiej, m.in. w Polsce, startuje kampania „Fruit juice matters. Share the science. Celebrate the goodness” („Poznaj soki owocowe. Dziel się wiedzą. Ciesz bogactwem”), której celem jest edukacja na temat właściwości 100-procentowych soków owocowych. Ma to być odpowiedź na niewystarczające spożycia warzyw i owoców w codziennej diecie.
Działania prowadzone przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Soków Owocowych (AIJN) we współpracy ze Stowarzyszeniem Krajową Unią Producentów Soków (KUPS) mają na celu promowanie właściwych nawyków żywieniowych polegających na wprowadzeniu do codziennej diety zdrowych i wartościowych produktów. Celem kampanii jest również utrwalanie pozytywnego wizerunku soków oraz pokazanie, że włączenie szklanki 100 proc. soku owocowego w codzienną dietę jest prostym i smacznym rozwiązaniem, aby uzupełnić zalecaną przez ekspertów, dzienną porcję warzyw i owoców.
Program kampanii jest także odpowiedzią na coraz częściej pojawiający się nieprawdziwy wizerunek soków owocowych spowodowany niedostateczną wiedzą na temat ich właściwości. Produkcja soków owocowych regulowana jest przepisami krajowymi i Unii Europejskiej, które gwarantują jakość i bezpieczeństwo produktów. Zgodnie z nimi do 100proc. soków nie wolno dodawać żadnych cukrów. Co więcej do żadnych soków nie wolno dodawać konserwantów, barwników ani sztucznych aromatów, a więc w 100 proc. są one naturalne.
Program kampanii jest w oparty o zalecenia światowego środowiska naukowego zgodnie z rekomendacjami European Food Safety Authority (EFSA) oraz zgodnie z przyjętymi oświadczeniami zdrowotnymi i żywieniowymi Komisji Europejskiej, a wszystkie materiały merytoryczne wykorzystywane w kampanii powstają we współpracy z ekspertami z dziedziny nauki i zdrowia oraz na bazie wyników badań przeprowadzonych przez niezależne ośrodki i instytucje.
Za działania prowadzone w ramach kampanii „Fruit juice matters. Share the science. Celebrate the goodness” na rynku polskim odpowiada agencja Michael Bridge Communication.
Dołącz do dyskusji: Rusza kampania „Fruit juice matters” promująca właściwości 100-proc. soków owocowych