„Rolnik szuka żony” zyskał 600 tys. widzów. TVP1 znokautowała konkurencję i szykuje trzecią serię
Drugi sezon reality-show „Rolnik szuka żony” oglądało średnio 4,22 mln osób. W porównaniu do pierwszej edycji, emitowanej rok temu, produkcja zyskała 600 tys. widzów. TVP1 w czasie jej emisji była liderem rynku, a wpływy z reklam wyniosły 10,81 mln zł. Trzecia seria formatu trafić ma na antenę za rok.
„Rolnik szuka żony 2” na antenie TVP1 pokazywany był w niedziele o godz. 21.25, w okresie od 6 września do 29 listopada br. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że reality-show oglądało średnio 4,22 mln osób. Przełożyło się to na 25,94 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 21,64 proc. w grupie komercyjnej.
Zdecydowanie największą widownią cieszył się finałowy odcinek produkcji - zgromadził on przed telewizorami aż 5,34 mln oglądających.
Widownia trzech topowych odcinków
Data |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
|
29-11-2015 |
5 339 735 |
32,96% |
22-11-2015 |
4 956 983 |
29,56% |
15-11-2015 |
4 862 692 |
28,77% |
Dla porównania, pierwszą edycję formatu, emitowaną w analogicznym okresie ub.r., oglądało średnio 3,62 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 23,68 proc. i 19,95 proc. udziału. Oznacza to, że program zyskał 600 tys. widzów.
TVP1 w czasie nadawania reality-show zajęła pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym. Wiceliderem w tym czasie był Polsat, nadający wówczas „Tylko muzykę” i filmy fabularne (raz pokazany został mecz piłki nożnej), co dało mu 13,44 proc. udziału. Trzeci był TVN („Aplauz, aplauz!”, „MasterChef” i filmy fabularne”; 9,21 proc.), a czwarta - Dwójka (filmy i „Paranienormalni Tonight”; 6,75 proc.). Taka sama była kolejność stacji w grupie komercyjnej.
Oglądalność programu na tle konkurencji
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
TVP1 - Rolnik szuka żony 2 |
4 219 871 |
25,94% |
21,64% |
Polsat |
2 186 881 |
13,44% |
14,21% |
TVN |
1 499 063 |
9,21% |
11,58% |
TVP2 |
1 097 926 |
6,75% |
7,67% |
Wpływy z reklam pokazanych przy premierowych odcinkach drugiej serii formatu wyniosły 10,81 mln zł. W porównaniu do pierwszej edycji wzrosły one o 200 tys. zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Piotr Radziszewski, dyrektor TVP1, informuje Wirtualnemedia.pl, że stacja jest bardzo zadowolona z wyników oglądalności programu i planuje jego kontynuację. Przygotowania do trzeciej edycji „Rolnik szuka żony” ruszą z początkiem roku, wiosną powinien być wyemitowany odcinek pilotowy, a cała seria ma trafić na antenę jesienią przyszłego roku.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że udział TVP1 w rynku telewizyjnym w październiku br. wyniósł 12,29 proc.
Dołącz do dyskusji: „Rolnik szuka żony” zyskał 600 tys. widzów. TVP1 znokautowała konkurencję i szykuje trzecią serię