SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Pierwsze produkty marki Roberta Makłowicza już w sklepach

Na rynku debiutują produkty marki Makłowicz i Synowie, inspirowane podróżami kulinarnymi Roberta Makłowicza. Będą promowane m.in. w social mediach oraz na YouTube.

Znany z programów w telewizji i na YouTubie krytyk kulinarny Robert Makłowicz kilka miesięcy temu zapowiedział, że pracuje nad stworzeniem własnej linii produktów spożywczych. W marcu poinformowano, że w ich produkcję zaangażowana będzie firma Pamapol.

"Makłowicz i Synowie to marka będąca odzwierciedleniem pasji do podróżowania. Nieustanne poszukiwanie doskonałych składników i oryginalnych receptur zaowocowało stworzeniem wyjątkowych produktów, które teraz zostały udostępnione szerokiej rzeszy konsumentom" - czytamy w komunikacie.

- Proponujemy Państwu podróże kulinarne bez wychodzenia z własnej kuchni. Gotujcie, jedzcie, cieszcie się! - mówi Robert Makłowicz.

Oferta produktowa marki obejmuje szeroką gamę produktów inspirowanych podróżami w najdalsze zakątki świata. Od oryginalnych włoskich makaronów, poprzez aromatyczne sosy, aż po dania gotowe, jak np. gulasz segedyński. Każdy z produktów jest starannie przygotowany na bazie autorskich receptur z wykorzystaniem wysokiej jakości składników, które sprawią, że na domowych talerzach zagości niepowtarzalna kompozycja smaków.

Marka w ramach inspirowania smakoszy, planuje cyklicznie udostępniać przepisy oraz porady kulinarne na stronie internetowej, social mediach, kanale YouTube, a także…na samych opakowaniach produktów za pośrednictwem kodów QR.

- Chcemy, aby każdy mógł czerpać radość i przyjemność z gotowania oraz odkrywał smaki lokalnych kuchni z całego świata. Zachęcamy także do eksperymentowania i szukania swoich własnych interpretacji naszych produktów - mówi Mikołaj Makłowicz, wiceprezes zarządu spółki Makłowicz i Synowie.

30-letnia umowa z Pamapolem

Na początku marca spółka krytyka kulinarnego Roberta Makłowicza podpisała z Pamapolem umowę na 30 lat dotyczącą produktów żywnościowych pod marką Makłowicz i Synowie. Wspólnicy planują m.in. zbudowanie zakładu produkcyjnego, do Pamapolu będzie należeć 60 proc. udziałów wspólnej firmy.

Pamapol wyłoży na początek 2 mln zł i będzie miał 60 proc. udziałów we wspólnej firmie, a należąca do rodziny Roberta Makłowicza spółka Propinquus w zamian za 40 proc. udziałów wniesie licencję do znaku towarowego Makłowicz i Synowie oraz swój dział marketingu i sprzedaży (z pracownikami, prawami do korzystania z receptur i umowami z kontrahentami).

Początkowo nowa spółka zleci Pamapolowi wytwarzanie produktów, natomiast docelowo ma uruchomić własny zakład produkcyjny. Jeśli się na to zdecyduje, Pamapol zainwestuje dodatkowe 13 mln zł (plus inflacja od tej kwoty ustalona w oparciu o wskaźniki w strefie euro), a Propinquus wniesie 83 proc. udziału w prawie do marki Makłowicz i Synowie. Każdy ze wspólników nadal będzie miał tyle samo udziałów w spółce. O budowie zakładu mogą postanowić w ciągu kilku lat albo w ogóle się na to nie decydować. >>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu W umowie określono też warunku dystrybucji produktów: Pamapol odpłatnie udostępni spółce pracowników swojego działu handlowego. Pożyczy jej też środki na bieżącą działalność „na warunkach nie gorszych niż warunki rynkowe dla takiego rodzaju finansowania oferowanego przez instytucje finansowe”. Umowę zawarto na 30 lat, przy czym każdy ze wspólników może w tym okresie zmniejszyć swoje zaangażowanie w spółkę.

Syn Roberta Makłowicza zajmie się marketingiem

Robert Makłowicz jest zaangażowany w ten projekt razem ze swoimi synami Mikołajem i Ferdynandem. - Czuję niezwykły entuzjazm z powodu nowego przedsięwzięcia. Choć od wielu już lat rozprawiam o światowych kulinariach i godnych uwagi produktach, tym razem wyjść będę mógł poza karty książek, ekran komputera czy też telewizora, a rzeczy które cenię i sam wybiorę, trafią dokładnie tam gdzie ich miejsce: na talerz - podkreślił w komunikacie.

W zarządzie spółki Makłowicz i Synowie są Bartosz Półgrabia jako prezes, Mikołaj Makłowicz i Piotr Szablowski. Za wsparcie zarządu w zakresie wizerunku iz marketingu odpowiadać będzie Ferdynand Makłowicz. Natomiast radę nadzorczą tworzą Robert Makłowicz, prezes Pamapolu Paweł Szataniak, Mariusz Szataniak i Ryszard Szatkowski.

- Makłowicz i Synowie to połączenie wizji Pamapol i rodziny Makłowicz w zakresie tworzenia spożywczych produktów convenience. Nasza propozycja ma być odpowiedzią na rosnące oczekiwania konsumentów, a cały koncept ma pozwolić na konkurowanie w standardzie odpowiadającym daniom restauracyjnym - mówi Bartosz Półgrabia - zapowiada.

Robert Makłowicz przez lata telewizji, teraz na YouTubie

Robert Makłowicz to krytyk kulinarny i dziennikarz. W latach 90. współpracował z „Gazetą Wyborczą”, a od 1998 do 2017 roku prowadził programy w Telewizji Polskiej - najpierw przez 10 lat "Podróże kulinarne Roberta Makłowicza", a od 2008 roku w TVP2 program "Makłowicz w podróży". Publiczny nadawca rozstał się z Makłowiczem wiosną 2017 roku po sporze wokół spotu promocyjnego ramówki. Od jesieni 2017 do 2019 roku Robert Makłowicz przygotowywał autorski program „Makłowicz w drodze” dla Food Network (TVN Warner Bros. Discovery). Po zakończeniu współpracy z nadawcą uruchomił swój kanał youtube’owy, na którym relacjonuje swoje podróże kulinarne. Obecnie kanał ma ponad 515 tys. subskrybentów, a zamieszczone tam nagrania zanotowały łącznie 69 mln odtworzeń. Z kolei fanpage facebookowy Makłowicza obserwuje 750 tys. internautów.

Robert Makłowicz od lat występuje w kampaniach reklamowych i akcjach społecznych. W 2021 r. pojawił się w spocie banku Credit Agricole Polska i kampanii OLX przestrzegającej przed oszustwami w internecie, dwa lata temu został bohaterem reklam sieci telekomunikacyjnej Virgin Mobile.

Makłowicz promował też marki związane z żywnością. Wiosną 2021 r. w sklepach Lidl pojawiły się Sosy Robert Makłowicz Menu od firmy Roleski, w 2019 roku publicysta reklamował makarony Polskie Młyny i kolekcję win dostępną w sklepach Biedronka, a rok wcześniej - przyprawy Knorr. Natomiast w latach 2012-2015 był bohaterem kampanii reklamujących produkty żywnościowe w hipermarketach Tesco, w spotach pokazywał zwyczaje kulinarne z różnych krajów.

Dołącz do dyskusji: Pierwsze produkty marki Roberta Makłowicza już w sklepach

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Caveman79
Sos azjatycki palce lizać!!!
7 4
odpowiedź