SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Orlen dalej sponsorem Alfa Romeo Racing w Formule 1

PKN Orlen pozostaje na kolejny sezon sponsorem tytularnym zespołu Formuły 1 Alfa Romeo Racing. Robert Kubica będzie kierowcą rezerwowym teamu.

Prezes Orlenu Daniel Obajtek i Robert Kubica, fot. materiały prasowe Prezes Orlenu Daniel Obajtek i Robert Kubica, fot. materiały prasowe

"Mimo że sezon 2021 się jeszcze nie skończył, to chciałbym się z wami podzielić informacją na temat kontynuacji współpracy PKN Orlen i mojej z Alfa Romeo Racing Orlen. Bardzo się cieszę, że razem będziemy reprezentować nadal Polskę w królowej motorsportu. Oczywiście przyszłoroczny sezon będzie obfitował w wiele wyzwań, ale mam nadzieję też w wiele ciekawych wyścigów i dużo emocji. Do zobaczenia na torze i trzymajcie za nas kciuki!" - powiedział w wideo opublikowanym na Twitterze Robert Kubica.

Orlen zaznaczył w komunikacie, że w Alfa Romeo Racing Orlen w sezonie 2022 wystąpią: Fin Valtteri Bottas oraz debiutujący w Formule 1 Chińczyk Guanyu Zhou. "Pozyskanie chińskiego kierowcy to szansa na umocnienie rozpoznawalności marki Orlen i wsparcie działań biznesowych spółki Orlen China. Ta współpraca przełoży się na wymierne korzyści biznesowe oraz umocni globalną rozpoznawalność marki Orlen" - podkreślono w informacji.

PKN Orlen zapowiedział przy tym, że "Robert Kubica pozostanie również ambasadorem marki Orlen w ramach współpracy dwustronnej, która przewiduje m.in. udział zawodnika Orlen Team w wyścigach długodystansowych".

"Działamy globalnie i tak musimy prowadzić aktywność we wszystkich obszarach, również planując inicjatywy marketingowe i sponsoringowe" - powiedział prezes PKN Orlen Daniel Obajtek, cytowany w środowym komunikacie koncernu. Zwrócił przy tym uwagę, że rywalizację w F1 transmituje 99 telewizji, a łączna widownia, według badań przeprowadzonych przez pracownię Nielsen, sięga aż 400 mln widzów.

- Jako sponsor tytularny Alfa Romeo Racing ORLEN i Roberta Kubicy z sukcesem budujemy platformę dla działań marketingowych i naszego biznesu za granicą. Potwierdzają to wyniki mediowe globalnych transmisji F1 w TV: 400 mln widzów i 550 mln zł ekwiwalentu marki ORLEN - podkreślił prezes Orlenu Daniel Obajtek.

Robert Kubica pozostanie również ambasadorem marki Orlen w ramach współpracy dwustronnej, która przewiduje m.in. udział zawodnika Orlen Team w wyścigach długodystansowych.

PKN Orlen zapowiedział, że w sezonie 2022 Robert Kubica weźmie udział w czterech sesjach treningowych poprzedzających zmagania najlepszych kierowców na świecie oraz w testach przedsezonowych. "Cieszę się, że Orlen pozostaje partnerem zespołu Alfa Romeo Racing Orlen na kolejny sezon. Dzięki temu Polska jest obecna w królowej motorsportu. Nadchodzący rok będzie dużym wyzwaniem dla zespołu i mam nadzieję, że dostarczy wielu emocji kibicom Formuły 1" – powiedział Kubica.

Jak zauważył PKN Orlen, jego współpraca z Robertem Kubicą "ma charakter wielopłaszczyznowy". W ostatnich miesiącach, jak przypomniano w informacji, sportowiec angażował się m.in. w akcję #DobryKierowca zachęcającą do odpowiedzialnej i bezpiecznej jazdy oraz w kampanię promującą Orlen Paczkę, czyli sieć 6 tys. punktów nadań i odbioru paczek. "Bardzo wysoki wskaźnik wynoszący 70 proc. spontanicznych skojarzeń Roberta Kubicy z marką Orlen wpływa na efektywność kampanii w nowym dla koncernu segmencie. Jednocześnie co szósty Polak przyznaje, że fakt, iż PKN Orlen sponsoruje Roberta Kubicę sprawia, że częściej korzysta z usług stacji koncernu" - podkreślono w komunikacie.

PKN Orlen zaznaczył, iż "Robert Kubica ma za sobą udany sezon" - Orlen Team WRT, w którego barwach Polak zadebiutował w kwietniu w wyścigach długodystansowych, zdobył mistrzostwo European Le Mans Series, a sam zawodnik "pokazał się też z bardzo dobrej strony w Formule 1 podczas występów w Grand Prix Holandii i Włoch".

Orlen sponsoruje team Formuły 1 od trzech lat

Pod koniec 2018 roku PKN Orlen został sponsorem teamu Williamsa. Według nieoficjalnych doniesień wartość umowy miała wynosić ok. 10 mln euro. Logo firmy było pokazywane m.in. na bolidach Williamsa, kombinezonach kierowców i w alei serwisowej tego teamu.

Na początku 2020 roku Kubica przeniósł się do Alfa Romeo Racing jako kierowca testowy, a Orlen został sponsorem tytularnym tego teamu. Paliwowy gigant ma ponadto indywidualną umowę sponsorską z Robertem Kubicą.

Kierowca przez ostatnie dwa lata wystąpił w wielu kampaniach reklamowych firmy. Wiosną ub.r. Kubica promował „tanie tankowanie”, a jesienią - razem z innymi kierowcami z zespołu Formuły 1 Alfa Romeo Racing - kawę na Stop Cafe.

Udział wydatków na usługi marketingowe w przychodach sprzedażowych Orlenu zwiększył się w 2020 roku z 0,381 do 0,523 proc. Wydatki marketingowe spółki zmalały łącznie o 9,2 proc. do 307,49 mln zł, a nakłady na public relations i komunikację zwiększyły się o 13,3 proc. do 21,43 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Orlen dalej sponsorem Alfa Romeo Racing w Formule 1

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl