Robert Feluś redaktorem naczelnym „Wprost”
Od początku stycznia redaktorem naczelnym tygodnika „Wprost” (PMPG Polskie Media) będzie Robert Feluś, w przeszłości m.in. naczelny „Faktu” i WP SportowychFaktów. „Wprost” od maja ukazuje się tylko w wersji cyfrowej, rekrutacja na stanowisko naczelnego była prowadzona od września.
Robert Feluś będzie zarządzał zespołem redagującym portal Wprost.pl i cyfrowy tygodnik „Wprost”.- Główny cel, jaki stawiam przed sobą i zespołem to rozwijanie wartości, które wynikają z istoty niezależnego, jakościowego dziennikarstwa - z czego przez dziesiątki lat słynęło „Wprost” jako wiodący opiniotwórczy tygodnik. Chcę, aby te wartości, spójne z tradycyjną i cenioną marką prasową, znaleźli teraz czytelnicy w nowoczesnym wydaniu internetowym - podkreśla Feluś.
- Będziemy nawiązywać do najlepszych tradycji prasowych i czerpać z bogatych doświadczeń portalowych, a widząc zaangażowanie zespołu, którym będę kierował, jestem przekonany, że wspólnie zbudujemy i umocnimy pozycję „Wprost” w sieci, bo tytuł z taką historią po prostu na to zasługuje - zapowiada.
Wydawca „Wprost” rozmawiał z 10 kandydatami
We wrześniu br. PMPG Polskie Media opublikowała ogłoszenie dotyczące pracy jako redaktor naczelny „Wprost”. - Zatrudnimy z „krwi i kości” dziennikarza internetowego, który podejmie wyzwanie poprowadzenia w świecie cyfrowym tytułu z 40-letnią historią. Jeśli czujesz stagnację i poszukujesz nowych wyzwań, wiesz jak budować i prowadzić zespół, umiesz stawiać i osiągać ambitne cele postaw na Wprost - napisała firma.
Andrzej Chmiel, prezes AWR Wprost, spółki zależnej PMPG Polskie Media wydającej „Wprost”, przekazał nam, że na ogłoszenie odpowiedziało prawie 20 osób, z których dziesięć firma zaprosiła do rozmów.
- Gratuluję Robertowi objęcia nowej roli. W procesie rekrutacyjnym na stanowisko redaktora naczelnego mieliśmy okazję poznać wielu, bardzo interesujących i doświadczonych kandydatów. Wszystkim bardzo dziękuję za akces i fantastyczne rozmowy - podkreśla Andrzej Chmiel. - Wybraliśmy dziennikarza, redaktora naczelnego, którego ścieżka kariery i zdobyte doświadczenia gwarantują realizację celu jakim jest dalszy dynamiczny rozwój marki „Wprost” i uczynienie z serwisu wprost.pl nowoczesnego medium cyfrowego o dużym potencjale i sile przyciągania użytkowników i subskrybentów - uzasadnia.
- Cieszę się, że „Wprost” zyskuje w osobie Roberta Felusia nie tylko doświadczonego dziennikarza i redaktora, który rozumie czym jest misja mediów, ale również menedżera, który nada nowy impuls rozwojowy marce w jej transformacji cyfrowej. „Wprost” to tytuł z historią. Od dziś zaczynamy pisać jej nowy rozdział - podkreśla Michał M. Lisiecki, założyciel i większościowy akcjonariusz PMPG Polskie Media.
„Wprost” tylko w wersji cyfrowej
W kwietniu br. PMPG Polskie Media zamknęła wydanie drukowane „Wprost”, tłumacząc to m.in. gospodarczymi konsekwencjami epidemii koronawirusa. Równocześnie z tygodnikiem rozstał się redaktor naczelny Marcin Dzierżanowski.
Na początku maja „Wprost” zadebiutował w wersji cyfrowej, kolejne numery ukazują się w piątki po południu, kosztują 10 zł. Redaktorem prowadzącym jest Szymon Krawiec, w sierpniu i wrześniu do zespołu dołączyli dziennikarze Dariusz Grzędziński i Marcin Dobski oraz pełniąca funkcję wydawcy Agnieszka Niesłuchowska-Szczepańska.
Według badania Gemius/PBI we wrześniu br. serwis Wprost.pl zanotował 4,98 mln użytkowników i 48,7 mln odsłon.
W sprawozdaniu finansowym PMPG Polskie Media wyliczono, że rezygnacja z drukowanego „Wprost” w trzecim kwartale br. przełożyła się na „spadek przychodów z reklamy o 1,3 mln zł, spadek sprzedaży egzemplarzowej o 0,8 mln zł, spadek przychodów z realizacji wydarzeń eventowych o 0,9 mln zł”, a „rozwiązanie umowy dotyczącej sprzedaży e-wydań tygodnika ‘Wprost’ spowodowało spadek przychodu o 1,4 mln zł”. Grupa kapitałowa PMPG Polskie Media, do której należy też wydawca „Do Rzeczy” i „Historia Do Rzeczy”, zanotowała w zeszłym kwartale spadek przychodów sprzedażowych o 51,1 proc. do 6,49 mln zł i zysku netto z 1,77 do 1,68 mln zł.
Feluś przez 15 lat w „Fakcie”
Robert Feluś od listopada ub.r. do połowy br. był redaktorem naczelnym serwisu WP SportoweFakty należącego do Wirtualnej Polski.
Wcześniej od 2003 roku do jesieni 2018 roku, z krótką przerwą, był związany z „Faktem” (Ringier Axel Springer Polska). Był tam m.in. szefem działów newsowych, organizatorem redakcji regionalnych, wicenaczelnym i szefem dodatku „Fakt Pieniądze”, a w połowie 2014 roku objął funkcję redaktora naczelnego. Zrezygnował z niej we wrześniu 2018 roku po szeroko krytykowanym tekście na temat śmierci syna Leszka Millera
Feluś przez ponad rok pracował też w innych redakcjach w RASP. W 2013 roku przez kilka miesięcy był redaktorem prowadzącym „Forbes Polska”, a od sierpnia 2013 do maja 2014 roku był menedżerem operacyjnym newsroomu sportowego (redagującego „Przegląd Sportowy”, Onet Sport i dział sportowy „Faktu”). W latach 2017-2018 prowadził niektóre wydania programu „Onet Rano”.
Przed pracą w RASP Robert Feluś był związany m.in. z „Super Expressem”, „Dziennikiem Polskim” i „Echem Krakowa”.
Dołącz do dyskusji: Robert Feluś redaktorem naczelnym „Wprost”