RMF FM: Radio ZET konkuruje nieuczciwie, uporczywe oferty pracy dla naszych prezenterów. Celeda: działamy zgodnie z prawem
Nadawca RMF FM w oficjalnym liście do Radia ZET zarzucił mu nieuczciwą konkurencję polegającą na „zorganizowanym, natarczywym” proponowaniu pracy prezenterom RMF FM. - Działania Radia ZET są nakierowane „zasadniczo” na redakcję programową RMF - uważa Kazimierz Gródek, prezes Grupy RMF. - Wszystkie nasze działania są zgodne z prawem i nie wybiegają poza standardowe działania rynkowe - zapewnia Michał Celeda, redaktor naczelny Radia ZET.
W piśmie Grupa RMF stwierdziła, że kierownictwo Radia ZET w ostatnich miesiącach oferowało pracę większości prezenterów RMF FM. Określiła te działania jako zorganizowane i natarczywe.
Powołała się na przepisy ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji stanowiące, że taką konkurencją jest „działanie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami”, które „zagraża lub narusza interes innego przedsiębiorcy lub klienta”. Wezwała Radio ZET do zaniechania takich działań.
Prezes RMF: Radio ZET chce nas skopiować. Szef Radia ZET: transfery nie są niczym nowym
Dlaczego firma zdecydowała się skierować takie pismo do konkurenta? - Działania Radia ZET są nakierowane „zasadniczo” na redakcję programową RMF, a poprzez ich uporczywość i zmasowanie stanowią czyn nieuczciwej konkurencji - uzasadnia Kazimierz Gródek, prezes Grupy RMF. - Rozumiem, że Radio ZET próbuje zmienić swoją sytuację, ale nie jestem pewien, czy najlepszą metodą jest pozbycie się całego zespołu i zastąpienie go dziennikarzami RMF - komentuje.
- W zespole Radia ZET jest wielu wartościowych dziennikarzy, może więc lepiej poświęcić czas na pracę z nimi niż chodzić na skróty i kopiować RMF - krytykuje Gródek konkurenta.
Radio ZET zapewnia, że nie zrobiło wobec konkurenta niczego nie fair. - Wszystkie nasze działania są zgodne z prawem i nie wybiegają poza standardowe działania rynkowe - podkreśla Michał Celeda, redaktor naczelny stacji, w odpowiedzi na pytania portalu Wirtualnemedia.pl. - Działamy w tym obszarze zgodnie z przyjętymi standardami i regułami prawa. Mamy świadomość, że rynek mediów jest rynkiem bardzo konkurencyjnym, a transfery na nim nie są niczym nowym. Każdy pracownik ma prawo decydować i wybrać atrakcyjniejszego z jego punktu widzenia pracodawcę - argumentuje.
- W ostatnim czasie przygotowaliśmy dużo antenowych nowości, a do zespołu Radia ZET dołączyły różne osobowości medialne, nie tylko z radia, ale też z telewizji - dodaje Celeda.
W br. jedynym prezenterem, który przeszedł z RMF FM do Radia ZET jest Robert Karpowicz - z poprzednim pracodawcą pożegnał się w czerwcu po 14 latach, a od początku września razem z Agnieszką Kołodziejską i Marcinem Sońtą prowadzi w Radiu ZET poranne pasmo „Dzień dobry bardzo”.
W Radiu ZET duże zmiany pod koniec ub.r.
RMF FM ma dwa razy większe udziały rynkowe od Radia ZET. Według badania Radio Track od marca do lipca br. pierwsza stacja zanotowała 28,2 proc. udziału w rynku słuchalności, a druga - 12,5 proc. W pierwszej połowie br. cennikowe przychody reklamowe RMF FM wyniosły 1,23 mld zł, a Radia ZET - 609,8 mln zł (dane Kantar Media).
Obie rozgłośnie z początkiem września wprowadziły zmienione ramówki. W RMF FM pojawiła się cotygodniowa audycja „Byle do piątku” Aleksandry Filipek, a gospodarzami „Lepszej połowy dnia” w miejsce Roberta Karpowicza zostali Mateusz Opyrchał i Jacek Tomkowicz.
Natomiast w Radiu ZET nową osobą jest prezenter TVP Tomasz Kammel - prowadzi we wtorki i czwartki poradnikowy program „Kammel Czanel” oraz jest gospodarzem „Loterii marzeń”.
Większe roszady w Radiu ZET nastąpiły na przełomie ub. i br. Stacja rozstała się ze związaną z nią od 28 lat Marzeną Chełminiak, a po 24 latach pracy odeszła szefowa anteny Agnieszka Siemiak-Harton. Na stanowisku redaktora naczelnego Sławomira Assendiego zastąpił Michał Celeda, a funkcję dyrektora muzycznego po Zbigniewie Zeglerze przejęła Agnieszka Woźniak. W styczniu współpracę ze stacją zaczęły Grażyna Torbicka i Beata Tadla.
Natomiast w sierpniu br. z Radiem ZET rozstała się szefowa informacji Katarzyna Buszkowska.
W Eurozet zainwestowała Agora, Grupa RMF z większymi wpływami i zyskiem
W lutym br. Eurozet został przejęty od Czech Media Invest przez SFS Ventures (kupił 60 proc. udziałów) i Agorę (40 proc.). Ta druga spółka zapłaciła 130,7 mln zł, zyskała też opcję przejęcia do połowy 2022 roku pozostałych udziałów. Transakcja nie została zgłoszona do akceptacji przez UOKiK, regulator podjął postępowanie w tej sprawie.
W ub.r. grupa kapitałowa Eurozet - do której oprócz Radia ZET należą m.in. Radio ZET Chilli, Meloradio, Radio Plus i Antyradio - zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 3,5 proc. do 197,47 mln zł oraz 26,8 mln zł zysku netto.
Grupa RMF, należąca do Grupy Bauer Media, osiągnęła w ub.r. wzrost skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 7,8 proc. do 288,22 mln zł oraz 147,16 mln zł zysku netto (wobec 133,29 mln zł rok wcześniej).
Dołącz do dyskusji: RMF FM: Radio ZET konkuruje nieuczciwie, uporczywe oferty pracy dla naszych prezenterów. Celeda: działamy zgodnie z prawem
😄