RMF FM zarabia najwięcej z reklam. Radio Zet, Trójka i Jedynka z mniejszymi wpływami w I połowie br. (analiza)
W pierwszej połowie br. cztery, spośród dziesięciu, stacje radiowe miały mniejsze niż rok wcześniej wpływy z reklam: Radio Zet, Jedynka, Trójka i Złote Przeboje Poznań. Największy wzrost przychodów zanotowały Tok FM i Vox FM.
W okresie od stycznia do czerwca br. marketerzy przeznaczyli na reklamy w stacjach radiowych 3,09 mld zł, czyli 3,5 proc. więcej niż w tym samym okresie 2016 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl przygotowanej w oparciu o dane Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Radiowym liderem wpływów z reklam pozostaje RMF FM, w którym ulokowano niemal jedną trzecią wszystkich wydatków na promocję w radiu. Stacja zarobiła bowiem 922,8 mln zł, czyli 4,9 proc. więcej niż rok wcześniej.
Drugie na podium Radio Zet zarobiło na emisji spotów 499,9 mln zł - o 5,4 proc. mniej niż w I połowie ub.r., a trzecia w rankingu radiowa Trójka zmniejszyła przychody o 0,6 proc., do 185,4 mln zł.
Ta ostatnia rozgłośnia miała w II kwartale br. największy spadek słuchalności w historii.
O 1,6 proc. spadły też wpływy z reklam Programu I Polskiego Radia – z 102,4 do 100,8 mln zł.
Oprócz Radia Zet, Trójki i Jedynki mniej na reklamach zarobiło też Radio Złote Przeboje z Poznania - jego przychody zmalały w skali roku o 4,6 proc., do 38,5 mln zł.
Zdecydowanie więcej reklamodawcy wydali na spoty w tym roku na antenach Tok FM i Vox FM. W pierwszej rozgłośni zwiększyli nakłady o 50 proc. - z 52,8 do 79,2 mln zł, a w drugiej- o 32,6 proc., z 53,9 do 71,5 mln zł.
Radio Tok FM w pierwszym półroczu br. trafiło do czołówki trzech najchętniej słuchanych stacji radiowych w Warszawie.
14 proc. więcej na emisji reklam zarobiło RMF Classic (40,1 mln zł), a Eska Poznań - o 6,4 proc. więcej (36,6 mln zł). Z kolei Eska Warszawa zwiększyła przychody o 5,8 proc., do 39,8 mln zł.
Wpływy reklamowe stacji radiowych (TOP 10) |
|||
(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-VI 2016 |
I-VI 2017 |
zmiana proc. |
RMF FM |
879 762 430 zł |
922 798 220 zł |
4,9 |
ZET |
528 250 190 zł |
499 930 335 zł |
-5,4 |
PR 3 |
186 453 420 zł |
185 369 030 zł |
-0,6 |
PR 1 |
102 423 040 zł |
100 804 210 zł |
-1,6 |
TOK FM |
52 811 280 zł |
79 233 028 zł |
50 |
VOX FM (do 01.12.2013 Eska Rock) |
53 929 760 zł |
71 513 050 zł |
32,6 |
RMF Classic |
35 133 503 zł |
40 050 456 zł |
14 |
ESKA Warszawa |
37 600 610 zł |
39 793 850 zł |
5,8 |
ZŁOTE PRZEBOJE Poznań |
40 293 469 zł |
38 456 833 zł |
-4,6 |
ESKA Poznań |
34 376 796 zł |
36 568 866 zł |
6,4 |
Dołącz do dyskusji: RMF FM zarabia najwięcej z reklam. Radio Zet, Trójka i Jedynka z mniejszymi wpływami w I połowie br. (analiza)
Niesie ze sobą cztery konserwatywne wartości.
Kto wymieni wszystkie, otrzymuje mały wentylatorek ode mnie.
Hahahahaha, dobre! Jak zwykle zaplułem laptopa ze śmiechu.
Tak trzymaj! Ale koniecznie używaj w nicku wyrazów "radomski", "wentylator", "dmuchawa" lub "hurtownia". Co najmniej jeden z tych wyrazów powinien się pojawić, żeby twój nick był taki, no wiesz, przaśny i banalny i żeby każdy inteligentny czytelnik od razu wiedział, że to pisze kłamca, podszywacz i obleśny lewak!
Hahahahaha!
A jeśli chodzi o meritum artykułu, moim zdaniem trochę mniejsze wpływy reklamowe Jedynki i Trójki to jest mały problem. W końcu abonament funkcjonuje, wprawdzie nie wszyscy go płacą, ale raczej ściągalność jest wystarczająca, żeby Jedynka i Trójka dały sobie radę nawet z mniejszymi wpływami reklamowymi. Najważniejsze, że Jedynka jest znowu bardziej konserwatywna, a nie taka "zmodernizowana" i lewacka jak za czasów Kamila Dąbrowy. Do Trójki niestety mam jeszcze wiele zastrzeżeń, bo wciąż nie jest dostatecznie "przewietrzona". Co mi z tych kilku konserwatywnych audycji publicystycznych, skoro tej stacji nadal nie da się słuchać przez dłuższy czas, choćby z powodu koszmarnej lewackiej "muzyki" rockowej, której jest pełno o różnych porach dnia i nocy, w różnych audycjach itd.