RMF FM kontra Radio ZET: przesadzili z podwyżką, swój cennik powinni obniżyć
Przedstawiciele Grupy RMF zaprzeczają, że ceny reklam RMF FM zdrożały w ciągu trzech lat o jedną trzecią - jak podał to Eurozet. Krakowski nadawca zauważa też, że Radio ZET w tym okresie zanotowało spadek słuchalności.
W komunikacie prasowym informującym o nowych cenach reklam w Radiu ZET (szczegóły tej oferty) znalazła się wypowiedź Jaromira Srogi, dyrektora sprzedaży i marketingu Grupy Eurozet. - Zmieniamy je (ceny reklam - przyp. red.) po raz pierwszy od trzech lat. W tym samym czasie nasz krakowski konkurent przeprowadził serię podwyżek, w wyniku których ceny reklam w RMF FM wzrosły o blisko jedną trzecią - ocenił Sroga.
>>> Duży spadek RMF FM, zyskały Eska Rock i Czwórka
Tymczasem zdaniem przedstawicieli Grupy RMF stawki w jesiennym cenniku reklamowym RMF FM (więcej o nim) są średnio tylko o jedną piątą wyższe niż trzy lata wcześniej. - Jasne, że jak każdy nadawca radiowy staramy się osiągać możliwie największe wpływy z reklam, ale podnosimy cenniki zgodnie ze wzrostami zasięgów naszych stacji - opisuje Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży w Grupie RMF. - Przygotowując ten komunikat, ludzie z Eurozetu mogli po prostu nas zapytać, chętnie pomoglibyśmy w obliczeniach - żartuje Mariusz Gołda, dyrektor marketingu i badań w Grupie RMF.
Przedstawiciele Grupy RMF zwracają też uwagę, że w ciągu ostatnich trzech lat RMF FM zanotowało wzrost słuchalności, natomiast Radio ZET - spadek. Porównując wyniki badania Radio Track z fali styczeń - lipiec z 2008 i 2011 roku, widać, że RMF FM zyskało 8,3 punktu proc. udziału w całkowitym czasie słuchania, a Radio ZET straciło 12,6 punktu proc. Z kolei przy porównywaniu danych z fali maj - lipiec, RMF FM notuje wzrost o 7 punktów proc., a Radio ZET - spadek o 7,4. - Przy tak wysokich spadkach słuchalności zastanawia brak obniżek w polityce cenowej naszego konkurenta - komentuje Mariusz Gołda.
Dołącz do dyskusji: RMF FM kontra Radio ZET: przesadzili z podwyżką, swój cennik powinni obniżyć