RASP współpracuje z Brand Metrics przy pomiarze kampanii internetowych
Ringier Axel Springer Polska nawiązał współpracę z firmą Brand Metrics i zaczyna oferować partnerom biznesowym nową analizę kampanii. - Stawiamy na głębsze i jakościowe narzędzia pomiaru skuteczności kampanii content marketingowych prowadzonych w naszych serwisach - komentuje Mariusz Wąsiński, CSO w RASP.
To pierwszy polski wydawca, współpracujący z Brand Metrics - międzynarodową spółką badawczą, współpracującą z największymi wydawcami na całym świecie. Z jej usług korzystają m.in. „The Guardian”, „De Telegraaf”, „The Washington Post” czy „Bloomberg”. - W czasach ogromnego szumu medialnego walka o uwagę klientów staje się ważnym zadaniem każdej komunikacji marketingowej, dlatego należy szukać sprawdzonych i mierzalnych sposobów na pomiar jakości komunikacji. Nie tylko liczba kliknięć czy wyświetleń realnie wpływa na realizację celów biznesowych naszych klientów. Dlatego stawiamy na głębsze i jakościowe narzędzia pomiaru skuteczności kampanii content marketingowych prowadzonych w naszych serwisach - mówi Mariusz Wąsiński, CSO w Ringier Axel Springer Polska.
Technologia Brand Metrics pozwala mierzyć wyniki uzyskiwane przez reklamy w witrynach wydawcy według czterech kluczowych wskaźników, opisujących miejsce na ścieżce zakupowej: znajomość marki, rozważanie marki, preferencje marki oraz intencje zakupowe. Umożliwia również porównywanie wyników kampanii na tle otoczenia konkurencyjnego zarówno w Polsce, jak i w danej kategorii na świecie. - Mierząc kampanie na dużą skalę, Ringier Axel Springer Polska będzie w stanie zaoferować unikalne dane na temat skuteczności reklam na polskim rynku, dzięki czemu będzie mógł jeszcze lepiej doradzać klientom w osiąganiu celów kampanii - mówi Anders Lithner, CEO Brand Metrics.
Obie firmy po kilku miesiącach testów i analiz właśnie zaczęły oficjalnie współpracować. - Zbiega się to z kolejnym etapem wdrażania naszej strategii komunikacji opartej na trzech filarach: zasięgu, odpowiedniego kontekstu, oraz uwagi rozumianej jako świadome zaangażowanie w treść - uzupełnia Mariusz Wąsiński.
RASP umożliwia teraz klientom zautomatyzowaną ocenę ich kampanii digitalowych. Miniankieta, która jest bezpośrednio zintegrowana z witryną wydawcy, mierzy stosunek użytkownika do reklamowanej marki: to sposób na ocenę rzeczywistego, jakościowy sukces kampanii.
Do firmy należy portal Onet.pl i szereg serwisów tematycznych, m.in. witryn jej tytułów prasowych. Według badania Gemius/PBI we wrześniu br. jej serwisy i aplikacje internetowe zanotowały 21,03 mln użytkowników i 2,17 mld odsłon.
Dołącz do dyskusji: RASP współpracuje z Brand Metrics przy pomiarze kampanii internetowych