Rekordy „Faktu” i „Przeglądu Sportowego” - w dół „Gazeta Wyborcza”, „Polska” i „Parkiet” (serwisy gazet)
W ostatnich miesiącach serwisy internetowe „Faktu” i „Przeglądu Sportowego” osiągnęły rekordową jak dotąd odwiedzalność, po wielokrotnych wzrostach w skali roku. Niewielkie spadki zanotowały natomiast witryny „Gazety Wyborczej” (Wyborcza.pl i Wyborcza.biz), a większe - Dziennik.pl, Polskatimes.pl i Parkiet.com.
W październiku br. Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 5 mln internautów (real users), którzy wykonali w nim 182,72 mln odsłon (w tym 22,07 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził na stronie średnio 20:48 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Serwis jest zdecydowanym liderem wśród witryn gazet ogólnopolskich pod względem liczby użytkowników (kolejną w zestawieniu stronę „Super Expressu” wyprzedził o 1,9 mln) i odsłon (miał ich ponad trzy razy więcej niż witryna „SE” oraz ok. pięć razy więcej niż Wyborcza.pl i Przegladsportowy.pl). Natomiast wielokrotnie więcej czasu średnio spędzają na tych stronach użytkownicy serwisów dzienników gospodarczych: „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) - godzinę i 23:59 minuty, oraz „Parkietu” (Gremi Business Communication) - 51:24 minuty. Na tym ostatnim przeciętny użytkownik wykonał 39,1 odsłon, na stronie „Faktu” - 36,5, a w serwisie „Pulsu Biznesu” - 19,7.
Jednocześnie Fakt.pl w październiku umocnił się na pozycji piątego pod względem popularności portalu ogólnotematycznego, dystansując o2.pl (które miało 3,37 mln użytkowników i 668,2 mln odsłon, przy czym mniej więcej trzy czwarte ruchu zapewnia mu poczta mailowa - zobacz szczegóły) oraz TVN24.pl (3,69 mln użytkowników i 126,4 mln odsłon).
Rywalizację m.in. tych trzech serwisów o miejsce za „wielką czwórką” portali (Onet.pl, WP.pl, Interia.pl, Gazeta.pl) opisywaliśmy na początku grudnia.
Serwis „Super Expressu” (Murator) jest wiceliderem zarówno pod względem liczby użytkowników (3,12 mln w październiku), jak i odsłon (51,32 mln). Przy czym przeciętny odwiedzający spędził na nim tylko 9:06 minuty, a w całym zestawieniu krótszy średni czas na użytkownika zanotowały tylko Gazetaprawna.pl (5:29 minuty) i Polskatimes.pl (4:15 minuty).
„Gazeta Wyborcza” (Agora) i „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) mają w internecie po dwa rodzaje serwisów: ogólnotematyczne (odpowiednio: Wyborcza.pl i Dziennik.pl) oraz gospodarcze (Wyborcza.biz, Gazetaprawna.pl i Forsal.pl). W obu przypadkach popularniejsza jest witryna ogólnotematyczna - w październiku Wyborcza.pl miała 2,82 mln użytkowników i 36,77 mln odsłon, a Wyborcza.biz - 1,57 mln użytkowników i 17,86 mln odsłon, natomiast Dziennik.pl mimo 165 tys. odwiedzających mniej niż Gazetaprawna.pl zanotował ponad dwa razy więcej odsłon i dwukrotnie dłuższy czas przypadający na średniego użytkownika.
Serwis „Naszego Dziennika” jako jedyny w zestawieniu nie jest objęty w Megapanelu audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu spędzają w nim internauci.
Serwisy gazet ogólnopolskich w październiku 2014 roku | |||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
serwis | real users | odsłony ogółem | krajowe odsłony mobilne | czas na RU [godz:min:s] | zasięg |
fakt.pl | 5 005 191 | 182 720 900 | 22 071 618 | 00:20:48 | 23,24% |
se.pl | 3 116 871 | 51 316 187 | 8 736 653 | 00:09:06 | 14,47% |
wyborcza.pl | 2 818 642 | 36 766 745 | 5 942 187 | 00:15:37 | 13,09% |
przegladsportowy.pl | 1 678 100 | 27 195 706 | 6 345 720 | 00:16:00 | 7,79% |
wyborcza.biz | 1 573 613 | 17 858 957 | 3 093 010 | 00:15:36 | 7,31% |
rp.pl | 1 267 910 | 17 923 923 | 2 037 104 | 00:11:07 | 5,89% |
gazetaprawna.pl | 1 170 101 | 6 927 800 | 821 904 | 00:05:29 | 5,43% |
dziennik.pl | 1 005 178 | 15 950 049 | 2 025 709 | 00:10:55 | 4,67% |
pb.pl | 392 418 | 7 733 894 | 740 452 | 01:23:59 | 1,82% |
polskatimes.pl | 375 182 | 2 302 583 | 323 526 | 00:04:15 | 1,74% |
forsal.pl | 297 831 | 3 213 349 | 390 721 | - | 1,38% |
naszdziennik.pl | 131 408 | - | - | - | 0,61% |
parkiet.com | 96 056 | 3 759 805 | 343 380 | 00:51:24 | 0,45% |
W skali roku bardzo duże wzrosty osiągnęły serwisy „Faktu” i „Przeglądu Sportowego”. Pierwszy zyskał 2,52 mln użytkowników i 127,4 mln odsłon (to aż 101,7 i 230,5 proc. w górę), a średni czas spędzany przez odwiedzającego wydłużył się o 7:05 minuty (51,6 proc. w górę). Z kolei Przegladsportowy.pl zanotował ponad trzy razy więcej użytkowników niż rok wcześniej (wzrost o 1,16 mln, czyli o 240 proc.) i prawie trzykrotnie więcej odsłon (16,73 mln, czyli 160 proc. w górę), przy niewielkim spadku średniego czasu (o 16 sekund, czyli 1,6 proc.).
Serwis „Super Expressu” zyskał w skali roku 148,8 tys. użytkowników (5 proc. w górę) i 22,76 mln odsłon (79,7 proc. w górę), a przeciętny czas spędzany przez użytkownika wydłużył się o 2:37 minuty (czyli o 40,3 proc.).
Wyborcza.pl co prawda miała o 382,3 tys. użytkowników więcej niż rok wcześniej (to 15,7 proc. w górę), ale zanotowała o 1,72 mln odsłon mniej (4,5 proc. w dół), a średni czas spędzany na stronie przez każdego odwiedzającego zmalał o 4:50 minuty (czyli o 23,6 proc.). Natomiast Wyborcza.biz straciła 85,9 tys. użytkowników i 1,73 mln odsłon (to spadki o 5,2 i 8,8 proc.), a czas na przeciętnego użytkownika zmalał o 15 sekund (czyli o 1,6 proc.).
W dalszej części zestawienia przeważają spadki. Procentowo największe zanotowały Polskatimes.pl (Polskapresse) - o 85,2 tys. użytkowników i 503,1 tys. odsłon, czyli o 18,5 i 17,9 proc. - oraz Parkiet.com (Gremi Business Communication) - o 17,3 tys. użytkowników, 2,03 mln odsłon i 21:45 minuty na użytkownika (to spadki o 15,3, 35,1 i 29,7 proc.). Za to Forsal.pl zyskał 17,1 tys. użytkowników i 443,1 tys. odsłon (to wzrosty o 6,1 i 16 proc.).
Na kolejnej podstronie analizujemy wyniki serwisów „Faktu”, „Super Expressu”, „Przeglądu Sportowego” i „Gazety Wyborczej” w ciągu roku
Serwisy gazet ogólnopolskich rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||||
serwis | październik 2014 | październik 2013 | ||||
real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | |
fakt.pl | 5 005 191 | 182 720 900 | 00:20:48 | 2 481 007 | 55 290 660 | 00:13:43 |
se.pl | 3 116 871 | 51 316 187 | 00:09:06 | 2 968 059 | 28 552 236 | 00:06:29 |
wyborcza.pl | 2 818 642 | 36 766 745 | 00:15:37 | 2 436 322 | 38 484 685 | 00:20:27 |
przegladsportowy.pl | 1 678 100 | 27 195 706 | 00:16:00 | 516 980 | 10 459 830 | 00:16:16 |
wyborcza.biz | 1 573 613 | 17 858 957 | 00:15:36 | 1 659 473 | 19 587 538 | 00:15:21 |
rp.pl | 1 267 910 | 17 923 923 | 00:11:07 | 1 300 443 | 15 542 045 | 00:10:34 |
gazetaprawna.pl | 1 170 101 | 6 927 800 | 00:05:29 | 1 172 652 | 7 303 048 | 00:05:54 |
dziennik.pl | 1 005 178 | 15 950 049 | 00:10:55 | 1 028 887 | 16 349 871 | 00:11:44 |
pb.pl | 392 418 | 7 733 894 | 01:23:59 | 397 027 | 9 480 179 | 01:41:30 |
polskatimes.pl | 375 182 | 2 302 583 | 00:04:15 | 460 352 | 2 805 733 | 00:03:45 |
forsal.pl | 297 831 | 3 213 349 | - | 280 701 | 2 770 256 | 00:08:53 |
naszdziennik.pl | 131 408 | - | - | 135 820 | - | - |
parkiet.com | 96 056 | 3 759 805 | 00:51:24 | 113 401 | 5 793 453 | 01:13:09 |
1 2
Dołącz do dyskusji: Rekordy „Faktu” i „Przeglądu Sportowego” - w dół „Gazeta Wyborcza”, „Polska” i „Parkiet” (serwisy gazet)