SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rekordy „Faktu” i „Przeglądu Sportowego” - w dół „Gazeta Wyborcza”, „Polska” i „Parkiet” (serwisy gazet)

W ostatnich miesiącach serwisy internetowe „Faktu” i „Przeglądu Sportowego” osiągnęły rekordową jak dotąd odwiedzalność, po wielokrotnych wzrostach w skali roku. Niewielkie spadki zanotowały natomiast witryny „Gazety Wyborczej” (Wyborcza.pl i Wyborcza.biz), a większe - Dziennik.pl, Polskatimes.pl i Parkiet.com.

W październiku br. Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 5 mln internautów (real users), którzy wykonali w nim 182,72 mln odsłon (w tym 22,07 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził na stronie średnio 20:48 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Serwis jest zdecydowanym liderem wśród witryn gazet ogólnopolskich pod względem liczby użytkowników (kolejną w zestawieniu stronę „Super Expressu” wyprzedził o 1,9 mln) i odsłon (miał ich ponad trzy razy więcej niż witryna „SE” oraz ok. pięć razy więcej niż Wyborcza.pl i Przegladsportowy.pl). Natomiast wielokrotnie więcej czasu średnio spędzają na tych stronach użytkownicy serwisów dzienników gospodarczych: „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) - godzinę i 23:59 minuty, oraz „Parkietu” (Gremi Business Communication) - 51:24 minuty. Na tym ostatnim przeciętny użytkownik wykonał 39,1 odsłon, na stronie „Faktu” - 36,5, a w serwisie „Pulsu Biznesu” - 19,7.

Jednocześnie Fakt.pl w październiku umocnił się na pozycji piątego pod względem popularności portalu ogólnotematycznego, dystansując o2.pl (które miało 3,37 mln użytkowników i 668,2 mln odsłon, przy czym mniej więcej trzy czwarte ruchu zapewnia mu poczta mailowa - zobacz szczegóły) oraz TVN24.pl (3,69 mln użytkowników i 126,4 mln odsłon).

Rywalizację m.in. tych trzech serwisów o miejsce za „wielką czwórką” portali (Onet.pl, WP.pl, Interia.pl, Gazeta.pl) opisywaliśmy na początku grudnia.

Serwis „Super Expressu” (Murator) jest wiceliderem zarówno pod względem liczby użytkowników (3,12 mln w październiku), jak i odsłon (51,32 mln). Przy czym przeciętny odwiedzający spędził na nim tylko 9:06 minuty, a w całym zestawieniu krótszy średni czas na użytkownika zanotowały tylko Gazetaprawna.pl (5:29 minuty) i Polskatimes.pl (4:15 minuty).

„Gazeta Wyborcza” (Agora) i „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) mają w internecie po dwa rodzaje serwisów: ogólnotematyczne (odpowiednio: Wyborcza.pl i Dziennik.pl) oraz gospodarcze (Wyborcza.biz, Gazetaprawna.pl i Forsal.pl). W obu przypadkach popularniejsza jest witryna ogólnotematyczna - w październiku Wyborcza.pl miała 2,82 mln użytkowników i 36,77 mln odsłon, a Wyborcza.biz - 1,57 mln użytkowników i 17,86 mln odsłon, natomiast Dziennik.pl mimo 165 tys. odwiedzających mniej niż Gazetaprawna.pl zanotował ponad dwa razy więcej odsłon i dwukrotnie dłuższy czas przypadający na średniego użytkownika.

Serwis „Naszego Dziennika” jako jedyny w zestawieniu nie jest objęty w Megapanelu audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu spędzają w nim internauci.

Serwisy gazet ogólnopolskich w październiku 2014 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

fakt.pl

5 005 191

182 720 900

22 071 618

00:20:48

23,24%

se.pl

3 116 871

51 316 187

8 736 653

00:09:06

14,47%

wyborcza.pl

2 818 642

36 766 745

5 942 187

00:15:37

13,09%

przegladsportowy.pl

1 678 100

27 195 706

6 345 720

00:16:00

7,79%

wyborcza.biz

1 573 613

17 858 957

3 093 010

00:15:36

7,31%

rp.pl

1 267 910

17 923 923

2 037 104

00:11:07

5,89%

gazetaprawna.pl

1 170 101

6 927 800

821 904

00:05:29

5,43%

dziennik.pl

1 005 178

15 950 049

2 025 709

00:10:55

4,67%

pb.pl

392 418

7 733 894

740 452

01:23:59

1,82%

polskatimes.pl

375 182

2 302 583

323 526

00:04:15

1,74%

forsal.pl

297 831

3 213 349

390 721

-

1,38%

naszdziennik.pl

131 408

-

-

-

0,61%

parkiet.com

96 056

3 759 805

343 380

00:51:24

0,45%


W skali roku bardzo duże wzrosty osiągnęły serwisy „Faktu” i „Przeglądu Sportowego”. Pierwszy zyskał 2,52 mln użytkowników i 127,4 mln odsłon (to aż 101,7 i 230,5 proc. w górę), a średni czas spędzany przez odwiedzającego wydłużył się o 7:05 minuty (51,6 proc. w górę). Z kolei Przegladsportowy.pl zanotował ponad trzy razy więcej użytkowników niż rok wcześniej (wzrost o 1,16 mln, czyli o 240 proc.) i prawie trzykrotnie więcej odsłon (16,73 mln, czyli 160 proc. w górę), przy niewielkim spadku średniego czasu (o 16 sekund, czyli 1,6 proc.).

Serwis „Super Expressu” zyskał w skali roku 148,8 tys. użytkowników (5 proc. w górę) i 22,76 mln odsłon (79,7 proc. w górę), a przeciętny czas spędzany przez użytkownika wydłużył się o 2:37 minuty (czyli o 40,3 proc.).

Wyborcza.pl co prawda miała o 382,3 tys. użytkowników więcej niż rok wcześniej (to 15,7 proc. w górę), ale zanotowała o 1,72 mln odsłon mniej (4,5 proc. w dół), a średni czas spędzany na stronie przez każdego odwiedzającego zmalał o 4:50 minuty (czyli o 23,6 proc.). Natomiast Wyborcza.biz straciła 85,9 tys. użytkowników i 1,73 mln odsłon (to spadki o 5,2 i 8,8 proc.), a czas na przeciętnego użytkownika zmalał o 15 sekund (czyli o 1,6 proc.).

W dalszej części zestawienia przeważają spadki. Procentowo największe zanotowały Polskatimes.pl (Polskapresse) - o 85,2 tys. użytkowników i 503,1 tys. odsłon, czyli o 18,5 i 17,9 proc. - oraz Parkiet.com (Gremi Business Communication) - o 17,3 tys. użytkowników, 2,03 mln odsłon i 21:45 minuty na użytkownika (to spadki o 15,3, 35,1 i 29,7 proc.). Za to Forsal.pl zyskał 17,1 tys. użytkowników i 443,1 tys. odsłon (to wzrosty o 6,1 i 16 proc.).

Na kolejnej podstronie analizujemy wyniki serwisów „Faktu”, „Super Expressu”, „Przeglądu Sportowego” i „Gazety Wyborczej” w ciągu roku

Serwisy gazet ogólnopolskich rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

październik 2014

październik 2013

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

fakt.pl

5 005 191

182 720 900

00:20:48

2 481 007

55 290 660

00:13:43

se.pl

3 116 871

51 316 187

00:09:06

2 968 059

28 552 236

00:06:29

wyborcza.pl

2 818 642

36 766 745

00:15:37

2 436 322

38 484 685

00:20:27

przegladsportowy.pl

1 678 100

27 195 706

00:16:00

516 980

10 459 830

00:16:16

wyborcza.biz

1 573 613

17 858 957

00:15:36

1 659 473

19 587 538

00:15:21

rp.pl

1 267 910

17 923 923

00:11:07

1 300 443

15 542 045

00:10:34

gazetaprawna.pl

1 170 101

6 927 800

00:05:29

1 172 652

7 303 048

00:05:54

dziennik.pl

1 005 178

15 950 049

00:10:55

1 028 887

16 349 871

00:11:44

pb.pl

392 418

7 733 894

01:23:59

397 027

9 480 179

01:41:30

polskatimes.pl

375 182

2 302 583

00:04:15

460 352

2 805 733

00:03:45

forsal.pl

297 831

3 213 349

-

280 701

2 770 256

00:08:53

naszdziennik.pl

131 408

-

-

135 820

-

-

parkiet.com

96 056

3 759 805

00:51:24

113 401

5 793 453

01:13:09

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Rekordy „Faktu” i „Przeglądu Sportowego” - w dół „Gazeta Wyborcza”, „Polska” i „Parkiet” (serwisy gazet)

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość
Ciężka robota Michała Wodzińskiego i całego zespołu w ciągu ostatnich, kilkunastu miesięcy przynoszą efekty. Szacun, mimo że Michał już tym nie rządzi (szkoda).
odpowiedź
User
Pytanie na śniadanie
Kto rządzi fakt.pl?
odpowiedź
User
wodzyk i robota? to onet:))
wielka tajemnica sukcesu to podłączenie do onetu i jego fabryki linków... onet daje zasięg fakt.pl i przeglądowi sportowemu, w zamian inkasując ekstra content... tyle że onet kosztował miliard, a to góra kasy, na którą teraz muszą zapracować. a wodzyk i reszta jemu podobnych nic nie robili, poza desperackimi próbami udawania, że się na tym znają:))
odpowiedź