Rekordowe udziały TVP 3
Oglądalność rośnie, wpływy z reklam na niskim poziomie
Według danych TNS OBOP oglądalność stacji TVP3 systematycznie rośnie co oznacza, że strategia marketingowa wprowadzona na początku ubiegłego roku okazała się skuteczna. Stacja osiągnęła w roku 2002 udziały w rynku na poziomie 5%, dla porównania w poprzednich latach udział odpowiednika TVP3 - stacji regionalnych TVP wynosił średnio 3,5%.
Ostatnie dni były szczególnie szczęśliwe dla regionalnej Trójki - dzięki transmisji z obrad Sejmowej Komisji Śledczej w sprawie Lwa Rywina - stacja uzyskała rekordowe udziały przekraczające nawet 9%, a średnio - w lutym - oscylujące wokół 6%. W mijającym miesiącu stacja zarobiła 3,5 mln złotych (według oficjalnych cenników) co stanowiło zaledwie 1% ogólnych wpływów reklamowych.
Najlepiej oglądane programy stacji w lutym to Telekurier (5%), 'Stawka większa niż życie' (4,7%) i 'Sejmowa komisja śledcza' (4,7%).
Stacja jest najchętniej oglądana przez mężczyzn (56%), mieszkańców dużych miast (36,8%) i osoby starsze powyżej 65 lat (25,8%). Najmniejszym zainteresowaniem TVP 3 cieszy się wśród mieszkańców wsi (32%), dzieci w wieku 4-15 lat (3,6%) oraz wśród młodych ludzi w wieku 16-24 lat (4,9%).
Dołącz do dyskusji: Rekordowe udziały TVP 3