Reklamy w Radiu Zet droższe o 8,6 proc., a w Antyradiu - o 13,8 proc.
W poniedziałek Eurozet podniósł ceny reklam w swoich stacjach. W Radiu Zet wzrosły średnio o 8,6 proc., w sieci Antyradio - o 13,8 proc., a w Meloradiu - od 2,5 proc do 12,7 proc.
Nowy cennik obowiązuje od poniedziałku 18 lutego br. w Radiu Zet, sieci Antyradio, Meloradiu oraz w pakietach sprzedawanych przez biuro reklamy Eurozetu.
Jak wyjaśnił serwisowi Wirtualnemedia.pl Michał Aleksandrowicz z biura prasowego Eurozetu, decyzja o zmianie wybranych cenników była spowodowana kilkoma czynnikami. - Od ostatniej zmiany cen reklam w Grupie Eurozet, które miały miejsce w lutym 2018, zmieniło się zainteresowanie reklamodawców dniami i pasmami emisji reklam – podkreśla Aleksandrowicz.
Wymienia, że w zeszłym roku słuchalność Radia ZET wzrosła o 4 proc. (porównując IV do I kwartału, zasięg dzienny, 15+).
Do Pakietu Niezależnych dołączyły dwie nowe stacje: Radio Q Kutno oraz Rekord Radio Świętokrzyskie, tym samym liczba stacji w nim wzrosła do 55 rozgłośni.
- Ciągły wzrost słuchalności Antyradia (o 24 proc. - 4 do 1 kwartału ub roku) oraz niskie koszty dotarcia to główny powód zmian cen w Antyradiu, a stacje Meloradia w Warszawie, Wrocławiu i Łodzi na przestrzeni roku odnotowały największą dynamikę wzrostu słuchalności - dodaje Aleksandrowicz.
I tak ceny reklam w Radiu ZET wzrosły średnio o 8,6 proc. (pon-nd 7-22), w Antyradiu (sieć, pon-ndz 5-24) o 13,8 proc.
W Meloradiu podwyżki wyglądają następująco (dla pasma w godz. 5-24, od poniedziałku do niedzieli): Meloradio Łódź - wzrost cen o 12,7 proc., Meloradio Warszawa - wzrost cen o 9,7 proc.
W Meloradiu Wrocław podwyżka wynosi 2,5 proc., ale w przypadku tej stacji zmieniono całkowicie mechanizm cennika - wcześniej klient płacił jedną cenę za całą dobę /cały tydzień. Po tej zmianie średni wzrost cen w paśmie 7-18 od poniedziałku do piątku wyniesie 30 proc.
Według badania Radio Track od sierpnia do października ub.r. stacja Radio ZET miała 12,3 proc. udziału w rynku słuchalności, wobec 13,9 proc. rok wcześniej. Pod koniec września rozgłośnia rozstała się z redaktorem naczelnym Sławomirem Assendi.
Antyradio od sierpnia do października ub.r. miało 2 proc. udziału w rynku, Meloradio - 0,9 proc., a Chillizet - 0,2 proc.
Dołącz do dyskusji: Reklamy w Radiu Zet droższe o 8,6 proc., a w Antyradiu - o 13,8 proc.