Reklamy filmów w trakcie Oskarów
Po raz pierwszy od początku lat 50. ubiegłego wieku, kiedy ceremonia rozdania Oskarów zaczęła być transmitowana w telewizji, wytwórnie będą mogły od przyszłego roku w trakcie relacji na antenie stacji ABC reklamować swoje filmy.
Do tej pory Amerykańska Akademia Filmowa (Academy of Motion Picture Arts & Sciences) nie pozwalała na reklamowanie filmów w trakcie gali w obawie przed tym, że wyglądałoby to tak, jakby wytwórnie miały wpływ na to kto zdobędzie Oskara - informuje serwis Adweek.
Jednak we wtorkowy wieczór, po wysłuchaniu zaleceń komisji powołanej do zbadania tej kwestii, rada gubernatorów Akademii zdecydowała się na otwarcie transmisji na pokazywanie reklam filmów. Jednocześnie decyzja ta została obwarowana wieloma ograniczeniami.
Spoty nie będą mogły promować żadnego z nominowanych filmów ani ich tzw. prequeli i sequeli. Zabronione będą też reklamy produkcji aktualnie wyświetlanych w kinach. Dozwolone będą tylko te filmy, których premiera odbędzie się najwcześniej w ostatnim tygodniu kwietnia (następna oskarowa gala odbędzie się 22 lutego 2009 r.).
Każdy z dystrybutorów będzie mógł zaprezentować tylko jeden spot, który nigdzie wcześniej nie był emitowany. W trakcie jednej przerwy reklamowej będzie mogła być wyemitowana również tylko jedna tego typu reklama, trwająca 30 lub 60 sekund. Poza tym każdy ze spotów będzie mógł promować tylko jeden tytuł filmu i nie będą w nim mogły pojawić się słowa "Oscar" i "Academy Award".
źródło: Adweek
Dołącz do dyskusji: Reklamy filmów w trakcie Oskarów