„Puls Biznesu”: Tomasz Siemieniec odszedł, Grzegorz Nawacki nowym redaktorem naczelnym
Z końcem lutego z „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) odszedł redaktor naczelny Tomasz Siemieniec. Jego stanowisko przejął Grzegorz Nawacki, poprzednio wicenaczelny.
Tomasz Siemieniec nie podaje konkretnych powodów swojego odejścia ani planów zawodowych. - W Bonnierze zaczynałem jako student drugiego roku dziennikarstwa. Przyszedłem na trzymiesięczny staż, zostałem ponad 22 lata. To była fantastyczna przygoda, bo ludzie i miejsce zawsze byli i są wyjątkowi. Jestem dumny, że „Puls Biznesu" jest tytułem o nieposzlakowanej opinii - podkreśla.
Pracę w firmie zaczął w 1996 roku, kiedy trwały przygotowania do debiutu „Pulsu Biznesu”. W 2001 roku został zastępcą redaktora naczelnego dziennika, a w lutym 2009 roku objął stanowisko szefa redakcji.
- Dziękuję Tomkowi za zaangażowanie i energię, jaką włożył w zbudowanie silnej pozycji „Pulsu Biznesu", dziennika wspierającego w codziennej pracy przedsiębiorców, menedżerów i inwestorów – mówi Patricia Deyna, prezes Bonnier Business Polska. - Przez te wszystkie lata Tomek był rzecznikiem przedsiębiorców - walczył o przestrzeganie praw wolnego rynku i swobodę prowadzenia działalności gospodarczej i - co równie ważne - dbał o niezależność i apolityczność gazety - podkreśla.
Grzegorz Nawacki nowym naczelnym „PB”
Stanowisko redaktora naczelnego „Pulsu Biznesu" objął Grzegorz Nawacki, przez ostatnie trzy lata zastępca redaktora naczelnego i redaktor naczelny PB.pl.
- Gdy 13 lat temu przychodziłem do „Pulsu Biznesu" na staż, w najśmielszych marzeniach nie zakładałem, że kiedyś będę miał możliwość zostania naczelnym. Tomkowi zawdzięczam bardzo wiele i jestem dumny, że mogę przejąć od niego stery. To wielki zaszczyt kierować tak świetnym zespołem - podkreśla Nawacki. - Mamy mocny plan rozwoju, dotychczasowe wyniki pozwalają z optymizmem patrzeć w przyszłość. „Puls Biznesu" był, jest i będzie głosem świata biznesu z misją wspierania przedsiębiorczości. Wierzę w przyszłość jakościowego dziennikarstwa w cyfrowym świecie - zapewnia.
- Jestem przekonana, że Grzegorz świetnie sobie poradzi w nowej roli. Ta zmiana to z jednej strony kontynuacja, bo Grzegorz zna „Puls Biznesu" od podszewki, współtworzył nową strategię, a z drugiej ostateczne połączenie papierowego i cyfrowego wydania i okazja do jeszcze większego zdynamizowania rozwoju w świecie cyfrowym i ugruntowania pozycji „Pulsu Biznesu" jako wiodącego medium gospodarczego - dodaje Patricia Deyna.
Według danych ZKDP w całym ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Puls Biznesu" wynosiła 9 337 egz., o 4,7 proc. mniej niż rok wcześniej.
Natomiast portal PB.pl w listopadzie ub.r. zanotował 552,3 tys. realnych użytkowników i 4,21 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).
W 2017 roku Bonnier Business Polska, wydający też m.in. Bankier.pl, zanotował 59,6 mln zł wpływów ze sprzedaży i 3,93 mln zł zysku netto (wobec 7,23 mln zł rok wcześniej). Przychody ze sprzedaży „PB” wyniosły 10,1 mln zł, a z reklam - 37,3 mln zł.
Dołącz do dyskusji: „Puls Biznesu”: Tomasz Siemieniec odszedł, Grzegorz Nawacki nowym redaktorem naczelnym