Problemy sponsorów Euro 2008
Brak awansu reprezentacji Anglii na Euro 2008 sprawia problemyoficjalnym sponsorom mistrzostw w dotarciu do brytyjskichkonsumentów.
Według firmy badawczej Ipsos MORI, na skutek porażki Anglików, atakże pozostałych reprezentacji z Wysp w eliminacjach dorozpoczynającego się w sobotę turnieju, wielu sponsorów nie potrafiuzyskać takiego poziomu świadomości swoich marek jak w roku 2004 -informuje serwis Brand Republic.
W pierwszych dwóch tygodniach maja, 5 procent z 600 respondentówbadanych przez Ipsos kojarzyło z Euro 2008 oficjalnego sponsorajakim jest Coca-Cola. Tymczasem w tym samym okresie przed czteremalaty wskaźnik ten wynosił 14,5 procenta.
Podobna sytuacja ma miejsce również w przypadku innych sponsorówtakich jak Carlsberg (spadek z 5,5 do 1,5 procenta) czy McDonald's(spadek z 4,3 do 0,8 procenta). Jedynie Adidas zanotował tutajwzrost: z 1,8 do 3,3 procenta.
Wspomniany Carlsberg szacuje, że w związku z absencją Anglii naboiskach Austrii i Szwajcarii, zanotuje spadek sprzedaży nabrytyjskim rynku aż o 15 milionów funtów.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Problemy sponsorów Euro 2008