Portale już nie zyskują w mobile’u. Onet z RASP i Interia liderami audio/wideo
W czerwcu br. 20 czołowych grup serwisów zanotowało 1,5 mld krajowych odsłon mobilnych, mniej więcej tyle samo co miesiąc wcześniej. Duży wzrost zanotowały strony Grupy WP, a spore spadki - serwisy Onetu i RASP oraz Allegro i GG. Treści audio i wideo największy ruch generują na stronach Onetu i RASP oraz Interii.
W I połowie br. czołowe polskie serwisy nie notowały już z miesiąca na miesiąc wzrostów krajowych odsłon mobilnych. Według Megapanelu PBI/Gemius, w styczniu br. 20 największych grup stron miało 1,62 mld takich odsłon, w lutym - 1,47 mld, w marcu - 1,66 mld, w kwietniu - 1,44 mld, w maju - 1,51 mld, natomiast w czerwcu - 1,52 mld.
Dla porównania, w sierpniu ub.r. było to miliard odsłon, w październiku - 1,13 mld, a w grudniu - 1,33 mld.
W czerwcu br. serwisy Grupy Wirtualna Polska zanotowały 458,3 mln krajowych odsłon mobilnych (według nowej definicji), o 34,6 mln więcej niż odsłon według poprzedniej definicji w maju. Strony Allegro i GG, które też przeszły ze starej na nową definicję odsłony, zanotowały spadek o 9,6 mln odsłon, a witryny Onetu i RASP - o 19,9 mln.
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych | ||||
lp. | węzeł | użytkownicy (real users) | odsłony krajowe mobilne | odsłony krajowe mobilne (%) |
1 | Grupa Wirtualna Polska** | 14 749 267 | 458 315 826 | 11,54% |
2 | Grupa Onet - RASP | 15 458 325 | 345 208 831 | 13,66% |
3 | Grupa Allegro - GG** | 15 613 701 | 170 461 371 | 4,88% |
4 | Grupa Gazeta.pl | 12 855 906 | 127 936 411 | 16,42% |
5 | Grupa Interia.pl | 12 549 794 | 123 429 139 | 12,89% |
6 | Grupa Fotka.pl | 1 832 283 | 57 369 769 | 19,03% |
7 | ulub.pl | 1 753 336 | 41 204 739 | 39,37% |
8 | Grupa Polskapresse - Media Regionalne | 8 774 551 | 32 601 575 | 13,36% |
9 | Grupa Demotywatory.pl | 4 292 909 | 26 040 599 | 7,66% |
10 | Grupa TVN** | 5 161 723 | 22 575 987 | 16,50% |
11 | photoblog.pl | 918 217 | 15 770 934 | 24,30% |
12 | filmweb.pl | 4 248 339 | 15 464 531 | 8,18% |
13 | Grupa Murator - Time** | 7 715 929 | 14 142 210 | 16,37% |
14 | sportowefakty.pl | 767 703 | 13 358 633 | 24,83% |
15 | Grupa Edipresse.pl | 4 991 677 | 11 843 400 | 18,04% |
16 | trojmiasto.pl | 1 268 293 | 9 950 283 | 20,65% |
17 | besty.pl | 1 109 409 | 8 623 077 | 17,01% |
18 | Grupa Marquard Media | 1 001 810 | 8 214 648 | 27,07% |
19 | cda.pl | 3 876 074 | 6 911 686 | 8,31% |
20 | Grupa Ceneo.pl | 5 587 370 | 6 656 874 | 11,63% |
**węzeł korzysta z nowej definicji odsłony |
Z kolei 20 czołowych serwisów w styczniu br. zanotowało 1,33 mld krajowych odsłon mobilnych, w lutym - 1,22 mld, w marcu - 1,39 mld, w kwietniu - 1,17 mld, w maju - 1,23 mld, a w czerwcu - 1,24 mld.
W sierpniu ub.r. miały 829,4 mln odsłon, w październiku - 932,6 mln, a w grudniu - 1,09 mld.
Onet.pl w czerwcu br. miał o 16,1 mln krajowych odsłon mobilnych mniej niż miesiąc wcześniej, a Allegro.pl - o 12,2 mln. Z kolei WP.pl zyskała 14,5 mln odsłon.
Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych | ||||
lp. | węzeł | użytkownicy (real users) | odsłony krajowe mobilne | odsłony krajowe mobilne (%) |
1 | onet.pl | 13 765 563 | 297 136 380 | 13,42% |
2 | wp.pl** | 11 748 398 | 272 833 349 | 10,84% |
3 | allegro.pl | 12 409 306 | 98 645 156 | 4,50% |
4 | interia.pl | 7 465 457 | 88 068 730 | 13,98% |
5 | pudelek.pl** | 2 439 081 | 62 916 370 | 27,21% |
6 | gazeta.pl | 10 201 553 | 61 811 778 | 14,83% |
7 | o2.pl** | 3 739 761 | 55 874 185 | 9,89% |
8 | fotka.pl | 681 412 | 55 719 631 | 19,78% |
9 | ulub.pl | 1 753 336 | 41 204 739 | 39,37% |
10 | olx.pl | 6 988 994 | 38 589 247 | 4,20% |
11 | sport.pl | 2 799 749 | 23 934 938 | 26,78% |
12 | otomoto.pl | 4 311 646 | 21 046 809 | 9,57% |
13 | nocoty.pl | 3 138 311 | 20 764 841 | 11,41% |
14 | tvn24.pl | 3 674 891 | 19 462 657 | 20,42% |
15 | photoblog.pl | 918 217 | 15 770 934 | 24,30% |
16 | filmweb.pl | 4 248 339 | 15 464 531 | 8,18% |
17 | plotek.pl | 1 649 353 | 14 930 865 | 20,57% |
18 | sportowefakty.pl | 767 703 | 13 358 633 | 24,83% |
19 | fakt.pl | 3 525 893 | 13 065 295 | 13,83% |
20 | demotywatory.pl | 3 043 466 | 12 795 088 | 6,93% |
**węzeł korzysta z nowej definicji odsłony |
Strony Onetu i RASP wygenerowały w czerwcu br. o 257,8 tys. mobilnych cookies krajowych mniej niż w maju, serwisy Gazeta.pl - o 165,2 tys., strony Allegro i GG - o 142,1 tys., witryny Polskapresse i Mediów Regionalnych - o 131,3 tys., a serwisy TVN - o 269,9 tys.
Za to witryny Grupy WP zyskały w skali miesiąca 94,5 tys. cookies, a strony Muratora i Time - 98,1 tys.
Na stronach Onetu i RASP z treści audio i wideo poprzez urządzenia niemobilne skorzystało w czerwcu br. 5,13 mln internautów (real users), minimalnie mniej niż miesiąc wcześniej, a w serwisach Muratora i Time - 564,6 tys., o 19,7 tys. mniej niż w maju.
Z kolei witryny Grupy WP zanotowały wzrost liczby takich użytkowników o 193 tys., strony Gazeta.pl - o 80,1 tys., a serwisy Interii - o 116,1 tys.
Na stronach Interii odwiedzający korzystali z materiałów audio i wideo na urządzeniach niemobilnych przez 13,8 mln godzin, ponad dwa razy dłużej niż w przypadku serwisów Allegro i GG. Przy czym na tych drugich średni czas przypadający na użytkownika wyniósł aż 17 godzin i 24:35 minuty, a na stronach Interii - 9 godzin i 51:25 minuty.
Dołącz do dyskusji: Portale już nie zyskują w mobile’u. Onet z RASP i Interia liderami audio/wideo