Portal „Super Expressu” liderem zasięgowym, platformy „Faktu” i „GW” przyciągają najmocniej
Wśród platform internetowych dzienników ogólnopolskich najwięcej użytkowników ma portalu „Super Expressu”, a najdłuższy średni czas korzystania osiągają platformy „Faktu” i „Gazety Wyborczej”. Duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły Polskatimes.pl i Dziennik.pl.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w marcu br. portal „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZRP Media) odwiedziło 10,73 mln internautów (dało to 35,79 proc. zasięgu), z których każdy spędził przeciętnie 8 minut i 25 sekund.
Kolejne pozycje w rankingu zajmują witryny, w których obowiązuje płatny, subskrypcyjny system dostępu do treści. Platforma „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) miała 9,76 mln użytkowników, 32,56 proc. zasięgu oraz 17 minut średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, platforma „Gazety Wyborczej” (Agora) - 9,5 mln internautów, 31,7 proc. zasięgu oraz 23 minut i 10 sekund przeciętnego czasu korzystania, a portal „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) - 5,33 mln użytkowników, 17,77 proc. zasięgu oraz 7 minut i 46 sekund spędzonych średnio przez odwiedzającego.
Zdecydowanie najdłużej, od ponad ośmiu lat, oferta subskrypcyjna obowiązuje w serwisach i aplikacjach internetowych „Gazety Wyborczej”. Na koniec ub.r. z oferty korzystało już 286 tys. użytkowników, wobec 262,2 tys. kwartał wcześniej. W ub.r. przychody „Gazety Wyborczej” (Agora) z cyfrowych reklam i subskrypcji (Agora) wyniosły prawie 40 proc. łącznych wpływów dziennika.
Portal Polskatimes.pl (Polska Press) odwiedziło 5,31 mln internautów (co dało 17,73 proc. zasięgu), spędzając średnio po 6 minut i sekundę. Do wydającej „Dziennik Gazetę Prawną” firmy Infor należą trzy serwisy internetowe. Dziennik.pl zanotował 4,89 mln użytkowników, 16,31 proc. zasięgu oraz 6 minut i 25 sekund przeciętnego czasu korzystania, Gazetaprawna.pl - 3,41 mln internautów, 11,39 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 56 sekund spędzonych średnio przez odwiedzającego, a Forsal.pl - 2,47 mln użytkowników, 8,25 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 51 sekund przeciętnego czasu korzystania.
W zestawieniu jest serwis jeszcze jednego dziennika o profilu gospodarczym. Portal „Pulsu Biznesu” PB.pl (Bonnier Business Polska) odwiedziło 1,32 mln internautów (4,42 proc. zasięgu), spędzając średnio po 3 minuty i 59 sekund.
Z kolej serwis „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował 1,87 mln użytkowników, 6,24 proc. zasięgu oraz 5 minut i 52 sekundy przeciętnego czasu korzystania.
W porównaniu z lutym br. portal „Super Expressu” stracił 244,3 tys. użytkowników (2,2 proc.) i 24 sekundy średniego czasu korzystania (5 proc.), a platforma „Faktu” - 845,3 tys. (8 proc.) i 68 sekund średniego czasu korzystania (7,1 proc.).
Za to platforma „Gazety Wyborczej” zyskała 215,6 tys. internautów (2,3 proc.) oraz 4 minuty i 30 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez odwiedzającego (24,1 proc.), a portal „Rzeczpospolitej” - 77,4 tys. użytkowników (1,5 proc.) oraz minutę i 37 sekund średniego czasu korzystania (26,3 proc.).
Polskatimes.pl i Dziennik.pl z dużymi wzrostami
Dużo wyższe wzrosty osiągnęły Polskatimes.pl i Dziennik.pl. W pierwszym portalu przybyło 1,03 mln internautów (23,9 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 2 minuty i 39 sekund (78,7 proc.), a na drugim liczba użytkowników zwiększyła się o 1,13 mln (30,1 proc.), a przeciętny czas korzystania - o 53 sekundy (16 proc.).
Serwis „Przeglądu Sportowego” zyskał 178,2 tys. internautów (10,5 proc.) i 37 sekund średniego czasu korzystania (11,7 proc.), a portal „Pulsu Biznesu” - 233,1 tys. użytkowników (21,4 proc.) przy spadku średniego czasu korzystania o 3 sekundy (1,2 proc.).
Z kolei na Gazetaprawna.pl ubyło 863,9 tys. internautów (20,2 proc.), natomiast przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 14 sekund (6,3 proc.). Forsal.pl zanotował spadek liczby odwiedzających o 346,8 tys. (12,3 proc.) i średniego czasu korzystania o 31 sekund (15,5 proc.).
Dołącz do dyskusji: Portal „Super Expressu” liderem zasięgowym, platformy „Faktu” i „GW” przyciągają najmocniej