SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ponad połowa polskich internautów nie zna serwisów zakupów grupowych

Więcej niż połowa polskich internautów nie kojarzy żadnego serwisu zakupów grupowych – wynika z sondażu PBI. Wśród mniejszej części użytkowników najbardziej znaną stroną tego typu jest Groupon.pl.

Prawie trzy czwarte polskich internautów samodzielnie nie potrafi wymienić nazwy jakiegokolwiek serwisu zakupów grupowych. Przypomnijmy, że takie witryny pojawiły się w naszym kraju w kwietniu br. – jako pierwszy ruszył Gruper.pl (więcej na ten temat), a w połowie roku na polski rynek wszedł Groupon, przejmując CityDeal.pl (więcej o tym).

I właśnie Groupon.pl jest najbardziej znanym serwisem social shoppingowym w Polsce – przy czym zna go mniej niż 15 proc. internautów, a część z nich wymienia nazwę CityDeal.pl. Groupon.pl jest też zdecydowanie najczęściej odwiedzaną stroną z zakupami grupowymi (zobacz całe zestawienie).

Co ciekawe, 9 proc. respondentów wśród serwisów social shoppingowych wymienia Allegro.pl, które nie udostępnia usług tego typu.

Natomiast kiedy internautom pokazano listę serwisów z zakupami grupowymi, żadnego nie potrafiła rozpoznać połowa z nich. Co trzeci kojarzył Groupon.pl (CityDeal.pl), a co czwarty – Gruper.pl.


Sondaż zrealizowała firma Polskie Badania Internetu (PBI) na grupie 502 internautów w wieku 18-54 lata. Pytania zadano w ramach badania Omnibus Online w grudniu ub.r. Odpowiedzi nie sumują się do 100 proc., ponieważ respondenci mogli wskazać więcej niż jeden serwis.

Dołącz do dyskusji: Ponad połowa polskich internautów nie zna serwisów zakupów grupowych

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dn
"Przypomnijmy, że takie witryny pojawiły się w naszym kraju w kwietniu br."

Ach, jak ten czas leci.....,to już był w tym roku kwiecień? Chyba przegapiłem
odpowiedź
User
dn
Serwisy zakupów grupowych działają zaledwie w kilku dużych miastach i oferują wyłącznie usługi - mało to interesujące. Jak więc mają być znane?
odpowiedź
User
MS
Jednym z kierunków rozwoju tej branży są tzw. agregatory ofert grupowych. Zainteresowałem się jakiś czas temu tym tematem i przetestowałem sobie kilka takich agregatorów. Do gustu przypadł mi szczególnie serwis GoDealla.pl. ze względu na ilość ofert, łatwą obsługę i wyświetlanie lokalizacji ofert wg map google'a (to mi się najbardziej podoba!).
Ciekawe, jak to się będzie dalej rozwijać. Póki co portali zakupowych przybywa jak grzybów po deszczu.
odpowiedź