Ponad 2 mln polskich użytkowników serwisów religijnych. Na czele Deon i Opoka (TOP 10)
Strony dotyczące wiary i religii odwiedza miesięcznie 2,1-2,2 mln polskich internautów, w większości osób w wieku 15-44 lat, ze średnim lub wyższym wykształceniem i mieszkających w miastach. Po prawie 500 tys. użytkowników mają Deon.pl i Opoka.org.pl.
W maju br. serwisy o tematyce religijnej przyciągnęły 2,21 mln polskich internautów, o 299,5 tys. mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 11,9 proc., ale o 107,6 tys. więcej niż w maju 2012 roku, co stanowi wzrost o 5,1 proc. - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Wśród tych użytkowników więcej jest kobiet - w maju br. stanowiły 52,9 proc. odwiedzających. Przy czym liczba tych internautek w ciągu dwóch lat zmalała o 83,1 proc. (6,6 proc. w dół), za to mężczyzn przybyło 190,8 tys. (22,4 proc. w górę). Dzięki temu udział panów zwiększył się z 40,5 do 47,1 proc.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w maju 2014 roku
Prawie 70 proc. użytkowników serwisów religijnych ma od 15 do 44 lat. W maju br. odwiedzających w wieku 15-24 lat było 586 tys., o 89,1 tys. mniej niż dwa lata wcześniej (13,2 proc. w dół), tych mających od 25 do 34 lat - 536,1 tys., o 15,2 tys. mniej (2,7 proc. w dół), a tych w wieku 35-44 lat - 405 tys., o 54,5 tys. więcej (15,5 proc. w górę).
Z kolei liczba użytkowników w wieku 55 lat i więcej zwiększyła się w ciągu dwóch lat o 84,8 tys. (to 5,2 proc. w górę).
72 proc. odwiedzających strony religijne w maju br. ma średnie lub wyższe wykształcenie. Tych pierwszych użytkowników było 743 tys., o 222,4 tys. mniej niż dwa lata wcześniej (23 proc. w dół), a tych drugich - 850,4 tys., o 79,4 tys. więcej (10,3 proc. w górę).
W ciągu dwóch lat mocno wzrosła liczba odwiedzających z wykształceniem zasadniczym zawodowym wzrosła o 128 tys. (to 72,1 proc.), a tych z wykształceniem podstawowym - o 144,9 tys. (czyli aż o 357,2 proc.).
36,3 proc. użytkowników serwisów religijnych w maju br. mieszka na wsi. Liczba takich odwiedzających w skali dwóch lat zwiększyła się o 146,3 tys. (to 22,3 proc. w górę).
Zmalała natomiast liczba odwiedzających z największych miast - tych z miejscowości od 100 do 500 tys. mieszkańców ubyło 42,5 tys. (10 proc. w dół), a tych w miast powyżej 500 tys. mieszkańców - 46,6 tys. (13,6 proc. w dół).
Na drugiej podstronie ranking najpopularniejszych serwisów religijnych
1 2
Dołącz do dyskusji: Ponad 2 mln polskich użytkowników serwisów religijnych. Na czele Deon i Opoka (TOP 10)