Polskie Wydawnictwo Rolnicze z mniejszymi przychodami i zyskiem, liczy na powrót eventów
W ub.r. przychody Polskiego Wydawnictwa Rolniczego zmalały o 3,7 proc. do 41,92 mln zł, a zysk netto - z 532,1 do 360,2 tys. zł. W związku z epidemią firma realizowała eventy hybrydowo, spodziewa się ich powrotu w stacjonarnej formule.
Według sprawozdania złożonego w KRS przychody krajowe Polskiego Wydawnictwa Rolniczego zmalały rok do roku z 40,81 do 38,99 mln zł, a wpływy z zagranicy - z 2,71 do 2,06 mln zł.
Firma wydaje (bezpośrednio i poprzez spółki zależne Hortpress i AgriContact) magazyny o tematyce rolniczej (m.in. „Tygodnik Poradnik Rolniczy”, miesięczniki „Top Agrar Polska”, „Sad Nowoczesny” i „WiOM Warzywa i Owoce Miękkie”, kwartalnik „Biuletyn Producenta Pieczarek”, dwumiesięczniki „Profi” i „Elita - Dobry Hodowca”) oraz serwisy internetowe o takiej tematyce (m.in. Traktorpool.pl Sadnowoczesny.pl, Warzywaiowoce.pl i Abcochronyroslin.pl).
Przez epidemię eventy tylko hybrydowo
W sprawozdaniu złożonym w KRS wydawnictwo podkreśliło, że na ub.r. planowało intensywne działania w zakresie utrzymania obecnych prenumeratorów i pozyskiwania nowych.
- Jednakże z powodu pandemii coronavirusa część standardowych działań została zablokowana, a formuła innych musiała być zmieniona. Całkowicie został zablokowany kanał sprzedaży na targach i eventach oraz prawie całkowicie zablokowana została sprzedaż w terenie poprzez przedstawicieli terenowych - opisano. - Działania te przełożono na większą aktywność w pozostałych kanałach sprzedaży w tym w Internecie oraz poprzez callcenter - zaznaczono.
Seminaria i warsztaty tematyczne dla prenumeratorów były organizowane przez wydawnictwo w formule internetowej i hybdyrowej. Firma dodał, że w ten sposób udało się przeprowadzić czwartą edycję Forum Rolników i Agrobiznesu.
Podkreślono, że dwumiesięczniki „Profi” i „Elita - Dobry Hodowca” „mają być w dalszym ciągu długoterminowo rozwijane i mają stanowić ważną część w ofercie produktowej PWR”, a ponadto „do palety wydawniczej dołączyły tytuły dla producentów owoców i warzyw wraz z portalami poświęconymi tym tematom”.
Firma rozwijała też swoją ofertę internetową. - Przygotowano nową strukturę organizacyjną, dzięki której rozwój produktów w internecie ma zwiększyć swoja dynamikę. Wykorzystanie nowoczesnych technologii pozwoliło zaprezentować tworzone treści w ciekawy i przystępny dla klienta sposób. Treści te maja być uzupełnieniem dla wydań papierowych czasopism - opisała.
Koszty 5 proc. w dół
Wydatki operacyjne Polskiego Wydawnictwa Rolniczego zmalały z 43,3 do 41,17 mln zł, czyli o 4,9 proc. Koszty usług obcych zmniejszyły się z 18,29 do 17,28 mln zł, koszty wynagrodzeń - z 16,7 do 16,36 mln zł, a ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych wzrosły z 2,38 do 2,57 mln zł.
Nakłady na amortyzację poszły w dół z 3,13 do 2,06 mln zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 764,3 do 492,3 tys. zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Pozostałe wpływy operacyjne zmalały z 1,7 do 734,8 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne - z 1,05 do 641,2 tys. zł. W ub.r. na niefinansowe aktywa trwałe (głównie sprzęt komputerowy, oprogramowanie i samochody) firma przeznaczyła 2,32 mln zł, wobec 1,76 mln zł rok wcześniej.
Po wybuchu epidemii wydawnictwo nie skorzystało z żadnej z państwowych tarcz pomocowych.
Zysk na kapitał zapasowy
Zysk sprzedażowy Polskiego Wydawnictwa Rolniczego poszedł w górę z 216 do 743,3 tys. zł. Natomiast pozostałe wyniki rentowności pogorszyły się: zysk operacyjny zmalał z 861,7 do 836,9 tys. zł, zysk brutto - z 932,8 do 811,8 tys. zł, a zysk netto - z 532,1 do 360,2 tys. zł.
Na koniec ub.r. firma miała 10,3 mln zł wolnych środków pieniężnych, podczas gdy rok wcześniej dysponowała 9,09 mln zł.
100 proc. udziałów wydawnictwa ma niemiecka spółka Landwirtschaftsverlag. Zdecydowała, że jego zeszłoroczny zysk netto w całości trafi na kapitał zapasowy.
W sprawozdaniu stwierdzono, że firma liczy, że w drugiej połowie września wznowione zostaną „aktywności na targach, wystawach, organizowanie konkursów i imprez dla czytelników, organizowanie akcji regionalnych”
Podkreśla, że nadal będzie prowadzić intensywne działania w celu pozyskania większej liczby prenumeratorów. - Nieustającym celem spółki jest podnoszenie poziomu publikowanych czasopism oraz lepsze dopasowywanie ich do profilu odbiorców. Realizowane to będzie poprzez szukanie nowych kontaktów i nawiązywanie współpracy z ośrodkami badawczymi i instytucjami związanymi z rolnictwem - wyliczono.
Dołącz do dyskusji: Polskie Wydawnictwo Rolnicze z mniejszymi przychodami i zyskiem, liczy na powrót eventów