SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polskie Radio i RMF FM dużo więcej z reklam, VOX FM mniej niż Eska Rock (TOP 10)

W pierwszym kwartale br. cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych były o 17,9 proc. wyższe niż rok wcześniej. Największe wzrosty osiągnęły Trójka, Jedynka, Eska Warszawa i RMF FM, a jako jedyna w czołówce spadek zanotowała Eska Poznań.

Cennikowe przychody reklamowe rozgłośni radiowych (bez autopromocji) wyniosły w pierwszym kwartale br. 951,9 mln zł, aż o 144,4 mln zł więcej niż rok wcześniej - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Oznacza to wzrost o 17,9 proc.

Jednak faktyczne wpływy mogły zwiększyć się znacznie mniej. W ub.r. cennikowe wydatki na reklamę radiową wzrosły o 11,2 proc. (zobacz szczegóły), jednak według szacunków Starlinka rzeczywista wartość budżetów pozostała na poziomie sprzed roku i wyniosła 561,1 mln zł (więcej na ten temat).

>>> Duży spadek RMF FM, zyskało Radio ZET i VOX FM

Zdecydowanie najwięcej z reklam zarabia RMF FM (Grupa RMF), którego cennikowe przychody w pierwszym kwartale wyniosły 298,5 mln zł, o 59 mln zł więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 24,6 proc.). Przychody Radia ZET (Eurozet) podskoczyły o 12,7 mln zł (7,2 proc. w górę), do 190,3 mln zł.

Cennikowe wpływy reklamowe tych dwóch rozgłośni wyniosły w sumie 488,8 mln zł i stanowiły ponad połowę (51,3 proc.) wartości całej reklamy radiowej.

>>> Eska na czele sieci radiowych, do góry ZET Gold i Rock Radio (dane z 7 lat)

Najwyższe wzrosty cennikowych przychodów z reklam osiągnęły stacje Polskiego Radia. Trójka zarobiła o 37,4 proc. więcej niż rok wcześniej (13,7 mln zł w górę - z 36,6 do 50,3 mln zł), a Jedynka - o 58 proc. więcej (10 mln zł w górę - z 17,2 do 27,2 mln zł).

Wpływy reklamowe TOK FM (Grupa Radiowa Agory) zwiększyły się o 16,1 proc. (2,4 mln zł w górę), Eski Warszawa (Grupa Radiowa Time) - o 29,3 proc. (3,1 mln zł w górę), a radia Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Grupa Radiowa Agory) - o 21,2 proc. (2,1 mln zł w górę).

Eska Wrocław zanotowała wzrost o 7,1 proc. (825 tys. zł w górę), a Eska Poznań (obie stacje należą do Grupy Radiowej Time) - spadek o 5,6 proc. (684 tys. zł w dół).

Z kolei VOX FM (też należące do Grupy Radiowej Time) zarobiło z reklam aż o 21,1 proc. (czyli o 2,8 mln zł) mniej niż rok wcześniej Eska Rock, której częstotliwości (we wszystkich miastach oprócz Warszawy) przejęło w grudniu ub.r. (więcej na ten temat).

>>> Wyniki słuchalności rozgłośni radiowych w największych miastach

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-III.2013

I-III.2014

RMF FM

239 509 120 zł

298 519 195 zł

Radio ZET

177 579 395 zł

190 310 785 zł

Program III Polskiego Radia

36 572 320 zł

50 265 430 zł

Program I Polskiego Radia

17 228 060 zł

27 220 980 zł

TOK FM

15 008 890 zł

17 429 780 zł

Eska Warszawa

10 464 280 zł

13 535 900 zł

Eska Wrocław

11 665 328 zł

12 490 528 zł

Złote Przeboje Pogoda Warszawa

9 865 636 zł

11 955 948 zł

Eska Poznań

12 270 180 zł

11 585 948 zł

VOX FM

13 292 600 zł

10 492 740 zł*

monitorowane stacje razem

807 471 983 zł

951 919 153 zł

*dane Eski Rock

Dołącz do dyskusji: Polskie Radio i RMF FM dużo więcej z reklam, VOX FM mniej niż Eska Rock (TOP 10)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zdzichu Kręcina
"Z kolei VOX FM (też należące do Grupy Radiowej Time) zarobiło z reklam aż o 21,1 proc. (czyli o 2,8 mln zł) mniej niż rok wcześniej Eska Rock, której częstotliwości (we wszystkich miastach oprócz Warszawy) przejęło w grudniu ub.r." a miałbyć taki sukces
odpowiedź
User
guzowuhaz
A NIE MÓWILIŚMY??
- z wyrazami najszczerszej pogardy dla grupy radiowej TIME od pozawarszawskich słuchaczy uśmierconej Eski Rock.
odpowiedź