Polscy internauci chętniej kupują marki, których reklamy lubią
51 proc. polskich internautów jest gotowych kupić produkt, którego reklama im się spodobała, podczas gdy przy negatywnej lub neutralnej ocenie ten odsetek wynosi 36-40 proc. - wynika z badania Webtrack przeprowadzonego przez IAB i MEC.
Badanie Webtrack zostało zrealizowano przez IAB Polska i MEC w lipcu i sierpniu br. na podstawie emitowanych w internecie wizerunkowych reklam marek BoboFrut, Leroy Merlin i Olympus. Okazało się, że wśród użytkowników, którzy nie widzieli tych reklam w sieci, znajomość wspomagana promowanych w nich marek była o 5 pkt proc. niższa, a znajomość wspomagana samych reklam - aż o 11 pkt proc. niższa niż wśród internautów, którzy zetknęli się z reklamami.
Poziom tej znajomości różni się też w zależności od liczby kontaktów z reklamą. Wśród użytkowników, którzy widzieli reklamę minimum 11 razy, promowaną markę kojarzy 80 proc., a samą reklamę - 37 proc. Natomiast wśród internautów, którzy z reklamą zetknęli się najwyżej trzy razy, te wskaźniki wynosiły, odpowiednio o 9 i 20 pkt proc. mniej.
W grupie internautów, którzy zetknęli się z reklamami, o 4-5 proc. więcej osób deklarowało, że promowane w nich marki są popularne i skierowane do takich osób jak oni, a także że lubią rozmawiać o tych brandach i biorą pod uwagę ich zakup.
Na gotowość go kupna produktów wpływa też jakość promujących je reklam. Wśród użytkowników, którym spodobała się określona reklama, kupić prezentowany w niej artykuł chce 51 proc., a nie zamierza tylko 23 proc. Przy negatywnej ocenie reklamy chęć kupna deklaruje już tylko 40 proc. osób, a przy neutralnej ocenie - 36 proc., natomiast niezainteresowanych zakupem jest, odpowiednio, 32 i 27 proc. użytkowników.
Badanie zostało zrealizowane techniką CAWI wśród 7511 internautów z zastosowaniem standaryzowanego ilościowego kwestionariusza wyświetlanego na stronach Gazeta.pl, Onetu, WP.pl i z sieci ARBOinteractive. Użytkowników podzielono na dwie grupy: kontrolną (control) obejmującą osoby, które nie spotkały się z badanymi reklamami (co ustalono na podstawie cookies i ich deklaracji) oraz eksperymentalną (exposed) - z osobami, które widziały te reklamy.
Dołącz do dyskusji: Polscy internauci chętniej kupują marki, których reklamy lubią
doswiadczenia,mimo koszmarnej reklamy akurat wypuszczonej, po prostu
dotychczasowa wiedza/przywiazanie do marki decyduje :)