Polsat wyprzedził TVN w grupie komercyjnej, „M jak miłość” i „Ranczo” hitami tygodnia
W minionym tygodniu pozycja lidera oglądalności w rynku telewizyjnym należała do TVP1. Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował Polsat. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.
Udział liderującej TVP1 w okresie od 3 do 9 marca 2014 roku zmniejszył się o 0,81 pkt. proc. do 13,77 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugą lokatę zajęła stacja TVN, której udział w analizowanym okresie wzrósł o 0,27 pkt. proc. i wyniósł 12,43 proc. Ostatnie miejsce podium należało do Polsatu. Jego wynik wyniósł 12,26 proc., po wzroście w porównaniu do poprzedniego tygodnia o 0,97 pkt. proc. Natomiast na czwarte miejsce spadła TVP2 (9,92 proc.; do góry o 0,06 pkt. proc.).
Do rankingu top 20 na 19. miejsce awansował kanał TVP ABC, który nadaje od 15 lutego br. (Nielsen Audience Measurement oficjalnie jego oglądalność mierzy od 1 marca br.). Średni tygodniowy udział tej stacji zwiększył się o 0,45 pkt. proc. do 0,84 proc.
Wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym pochwalić się mogły również takie kanały jak: TVN7 (3,56 proc.; + 0,31 pkt. proc.), TVN24 (3,34 proc.; + 0,01 pkt. proc.), TVP Info (3,20 proc.; + 0,06 pkt. proc.), Polsat News (1,36 proc.; + 0,08 pkt. proc.) i Eurosport (0,87 proc.; + 0,17 pkt. proc.).
NAM | 24.02 - 02.03 | 03.03 - 09.03 | |
Lp. | Stacja | SHR % | SHR % |
1 | TVP1 | 14,58% | 13,77% |
2 | TVN | 12,16% | 12,43% |
3 | Polsat | 11,29% | 12,26% |
4 | TVP2 | 9,86% | 9,92% |
5 | TVN7 | 3,25% | 3,56% |
6 | TVN24 | 3,33% | 3,34% |
7 | TVP INFO | 3,14% | 3,20% |
8 | TV PULS | 2,88% | 2,92% |
9 | TV4 | 2,56% | 2,62% |
10 | Polsat2 | 1,49% | 1,47% |
11 | Polsat News | 1,28% | 1,36% |
12 | TTV - Twoja Telewizja | 1,26% | 1,27% |
13 | TVP Seriale | 1,30% | 1,23% |
14 | Puls 2 | 1,32% | 1,23% |
15 | TVP Regionalna | 1,05% | 0,95% |
16 | TV6 | 0,83% | 0,91% |
17 | Eurosport | 0,70% | 0,87% |
18 | TVP Rozrywka | 0,90% | 0,84% |
19 | TVP ABC | 0,39% | 0,84% |
20 | Polo TV | 0,80% | 0,83% |
W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował Polsat, który zanotował tutaj wzrost 0,34 pkt. proc. do 13,90 proc. udziału. Z kolei na drugie miejsce spadł kanał TVN, którego udział jednak zwiększył się o 0,15 pkt. proc. do 13,80 proc. Na ostatniej lokacie podium uplasowała się Jedynka (spadek o 0,65 pkt. proc. do 10,18 proc. udziału).
NAM | 24.02 - 02.03 | 03.03 - 09.03 | |
Lp. | Stacja | SHR % | SHR % |
1 | Polsat | 13,56% | 13,90% |
2 | TVN | 13,65% | 13,80% |
3 | TVP1 | 10,83% | 10,18% |
4 | TVP2 | 8,36% | 8,58% |
5 | TVN7 | 3,19% | 3,52% |
6 | TV PULS | 3,10% | 3,36% |
7 | TVN24 | 2,81% | 3,04% |
8 | TV4 | 2,53% | 2,58% |
9 | Polsat2 | 1,46% | 1,45% |
10 | TVP Seriale | 1,46% | 1,39% |
11 | Puls 2 | 1,41% | 1,36% |
12 | TTV - Twoja Telewizja | 1,34% | 1,34% |
13 | TVP INFO | 1,33% | 1,32% |
14 | Polo TV | 1,19% | 1,23% |
15 | Polsat News | 1,11% | 1,19% |
16 | Discovery | 1,10% | 1,13% |
17 | TV6 | 0,93% | 1,02% |
18 | TVP Rozrywka | 0,83% | 0,91% |
19 | Eska TV | 0,94% | 0,85% |
20 | TVN Style | 0,86% | 0,85% |
1 2
Dołącz do dyskusji: Polsat wyprzedził TVN w grupie komercyjnej, „M jak miłość” i „Ranczo” hitami tygodnia